אושר: איסור על פיצול מרשמי תרופות

(0)
לדרג

כיום, חולה הרוכש תרופות מרשם נדרש לשלם השתתפות עצמית בנפרד לכל אריזת תרופות. ועדת שרים לחקיקה אישרה הצעת חוק האוסרת על פיצול מרשמים

מאת: מערכת zap doctors

ועדת שרים לחקיקה אישרה היום (א') את הצעת החוק איסור פיצול מרשמים, שיזמה ח"כ ד"ר רחל אדטו ושותפים לה חברי הכנסת אמנון כהן (ש"ס) וחיים אורון (מרץ). הצעת החוק מחייבת ניפוק מרשם באריזה הקרובה ביותר בגודלה למנת התכשיר המופיעה במרשם. הצעת החוק באה למנוע מצב בו מרשם ינופק למבוטח במספר אריזות על מנת להגדיל את תשלום ההשתתפות העצמית. בנוסף, הצעת החוק קובעת כי קופה אשר תעבור על חוק זה תהא חשופה לתביעה נזיקית מצד המבוטח הנפגע.

הקטנת תשלום ההשתתפות העצמית

"כיום חולה הרוכש תרופות מרשם, נדרש לשלם השתתפות עצמית בנפרד לכל אריזת תרופות", אומרת ח"כ אדטו. "מצב זה יצר תופעה לפיה במקרים מסוימים מנת התרופה הנדרשת לחולה מחולקת למספר אריזות במקום לרכזה באריזה אחת. כפועל יוצא מכך, מוכפל או משולש סכום ההשתתפות העצמית שמשלם החולה. תופעה זו הינה פסולה, ומכאן נולד הצורך להגן בחקיקה ראשית על הציבור. לנגד עיניהם של חברי ועדת השרים לחקיקה עמדה היום טובת הציבור. אישור הצעת חוק זו ימנע מצב בו חולים משלמים סכומים מיותרים בגין רכישת תרופות תוך העשרת הקופה של קופת החולים המבטחת".

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ תרופתי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום