השמנת ילדים ומחלה קרדיווסקולרית

(0)
לדרג

האם ילד עם עודף משקל נמצא בסיכון למחלה קורונרית? בסקירת ספרות עדכנית נמצאה עדות מועטה לקשר בין השמנה בילדות לעלכיה בסיכון קרדיווסקולרי בבגרות

מאת: מערכת zap doctors

הקשר בין השמנה ומחלות קרדיווסקולריות במבוגרים מוכח היטב בספרות, אולם עדיין לא ידוע די על הקשר בין השמנת ילדים ומחלה קרדיווסקולרית בבגרותם, והאם השמנה בגיל הילדות מהווה גורם סיכון שאינו תלוי ב-BMI בגיל הבגרות.

שיטות

סקירת הספרות שפורסמה בחודש ינואר 2010 בכתב העת International Journal of Obesity סיכמה את המחקרים המובילים שעסקו בקשר בין BMI בילדות לבין סיכון קרדיווסקולרי בהמשך החיים.

תוצאות

עם זאת שנמצא קשר בין השמנה בילדות לעיבוי בשכבת ה-Intima בעורקים הקורונרים וליתר לחץ דם, לאחר שקלול הממצאים עם ערכי ה-BMI בבגרות, הקשר לא היה מובהק סטטיסטית. לא נמצאה עדות מספקת באשר לקשר בין BMI גבוה בילדות כשלעצמו ובין תחלואה ותמותה קרדיווסקולרית בבגרות.

מסקנות

נמצאה עדות מועטה לקשר בין השמנה בילדות לעלייה בסיכון קרדיווסקולרי בבגרות.

ממצאים אלו מעמידים בספק את ההנחה הרווחת כי השמנה בילדות הינה פקטור בלתי תלוי לסיכון למחלות לב. למרות שהתערבויות למניעת השמנה בילדות עשויות להיות בעלות חשיבות למניעת המשך ההשמנה בבגרות, חשוב לזכור כי תקופה זו הינה חשובה גם להתפתחות הנוירולוגית, הפיזית והרגשית של האדם.

לתקציר המחקר - לחצו כאן.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - הקליקו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום