כללי בטיחות ביום העצמאות

(0)
לדרג

הטיפ השבועי: ביום העצמאות נפגעים ילדים משימוש בתרסיסי קצף ושלג, זיקוקי דינור, מנגלים ושיפודי עץ. כך תמנעו מילדכם פגיעה מיותרת

מאת: מערכת zap doctors

בכל יום עצמאות ממהרים ילדים ובני נוער לרכוש תרסיסי קצף ושלג לחגיגות, ומדי שנה עשרות ילדים נפגעים.

יום העצמאות נחגג באירועים המתקיימים בכל רחבי הארץ, המלווים בזיקוקים והמולה ועלולים להביא איתם סכנות העשויות להעכיר את אווירת החג. מדי שנה נפגעים ילדים רבים במהלך החג משימוש בתרסיסי קצף ושלג, זיקוקי דינור, מנגלים ושיפודי עץ.

ד"ר עאמר חוסיין, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו, מסביר כיצד לשמור על בטיחות הילדים בערב חג יום העצמאות:

תרסיס קצף הינו תערובת דביקה של סבון וחומרים כימיים רעילים ובמגע עם העיניים הם שורפים ומהווים סכנה לעיניים ופגיעתם מצריכה לעיתים קרובות אשפוז של מספר ימים. החומר הכימי שבספריי יכול לגרום לנזק בלתי הפיך, כוויה ברמה כזו או אחרת של קרנית ולחמיות העין. הדבר גורם לכאב ומקשה על עצימת העין, ועלול לנטרל את העין ליממה ואף יותר.

לפני השימוש בתרסיס קצף יש לבדוק שהוא אכן מאושר על ידי מכון התקנים, לקרוא את ההנחיות שעל הבקבוק המדגישות לא להתיז לכיוון העיניים, אך בסופו של דבר ההגנה היעילה ביותר מתרסיסי קצף היא להתרחק מבילוי במקום הומה וצפוף.

השגיחו על הילדים הקטנים כשמגיעים למקום הבילוי. כמו-כן, מומלץ להצטייד במהלך הבילוי בכמויות גדולות של שתייה, במיוחד בימים חמים בהם מאבדים נוזלים ומלחים בזיעה ואפשר להגיע להתייבשות. במידה וישנה פגיעה המצריכה טיפול רופא, עדיף להביא עם הנפגע גם את בקבוק התרסיס לחדר מיון.

מומלץ להתרחק מזיקוקים אשר עלולים לפצוע ומעשן הזיקוקים שעלול לחדור לעיניים, לגרום לצריבה ולדמע של שעות רבות, במיוחד לבעלי עדשות מגע.

דבר נוסף וחשוב שיש להתגונן מפניו ביום העצמאות הוא ממנגלים חמים אשר יכולים לגרום לכוויות, יש לשים לב שהמנגל יציב על מנת שלא יתהפך בזמן השימוש, אין לאפשר לילדים "לטפל" במנגל עצמו או לחלוץ נעליים ליד המנגל מכיוון שילדים עלולים לדרוך על גחלים או להיפצע מחפצים וחרקים מסוכנים.

אין להשליך על הרצפה שיפודי עץ משומשים, שאריות הבשר שעל השיפודים בתוספת לכלוכים מהאוויר יוצרים חיידקים מזהמים ובמידה ובטעות דורכים על שיפוד כזה יכול להיווצר זיהום המחייב טיפול אנטיביוטי ואף מתן חיסון נגד טטנוס.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום