האם אובדן הריון גורם לגירושין?

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי הסיכוי לפרידה מבני זוג גבוה יותר לאחר אובדן הריון. ההשפעה אינה בהכרח מיידית ועשויה להיות גם שנים לאחר מכן

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר שפורסם בירחון ה-pediatrics באפריל 2010, עולה כי הסיכון לגירושין עשוי לעלות לאחר הפלה או לידת עובר מת.

במחקר הנוכחי עקבו החוקרים אחר 3,707 זוגות אמריקניים, אשר חוו לפחות הריון אחד משותף, במהלך 15 שנים. סה"כ חוו הזוגות 7,770 הריונות, כולל 16% שהסתיימו בהפלה, ו-2% שהסתיימו בלידת עובר מת.

מתוצאות המחקר עולה כי הזוגות שחוו הפלה או לידת עובר מת היו יותר מועדים לפרידה בשנים שלאחר האירוע, בהשוואה לזוגות להם נולד תינוק. זוג שחווה הפלה היה בסיכון גבוה ב-22% לפרידה לעומת זוג שהוליד תינוק חי, וזוג שחווה לידת עובר מת היה בסיכון גבוה ב-40%. בעוד שהסיכון לפרידה לאחר הפלה נראה במשך שלוש שנים לאחר האירוע, הסיכון לפרידה לאחר לידת עובר מת הודגם במשך כעשור.

משבר מאובדן של ילד

לדברי החוקרים, מחקר זה הינו המחקר הלאומי הראשון המראה כי זוגות שחוו אובדן הריון מצויים בסיכון מוגבר לפרידה. יחד עם זאת, בוצעו בעבר מחקרים שעקבו אחר זוגות נשואים שאיבדו ילד. מחקרים אלו מצאו שעל אף ששכול מסוגל לקרב בין זוגות מסוימים, הסיכון הכללי לגירושין נוטה לטפס לאחר אובדן ילד.

החוקרים מסבירים כי ציפו לתוצאות שהתקבלו לאור מחקרים שבוצעו בעבר, אולם לא שיערו כי הקשר בין אובדן ההריונות והפרידות יהיה כה חזק, ויימשך זמן כה רב לאחר אירועי האובדן. החוקרים מדגישים, על אף תוצאות המחקר, כי זוגות אינם צריכים לראות בממצאי המחקר גזר דין חתום ליחסיהם, ומוסיפים כי זוגות רבים מצליחים להתמודד עם האובדן ולחזק את יחסיהם.

החוקרים מציינים כי ממצאיהם אינם מוכיחים כי אובדן ההריון הינו הסיבה לשיעורי הפרידה הגבוהים, אולם גם כאשר בוצע ניתוח ששקלל גורמים אחרים אשר עשויים להקשר לפרידת זוג, כגון - גיל צעיר יותר, הכנסות נמוכות יותר וכן מגורים משותפים ללא קשר נישואין - הפלות ולידות עובר מת עדיין היוו סיכון גבוה יותר לפרידה.

השפעה ארוכת טווח

עפ"י החוקרים, אובדן תינוק עשוי להשפיע בצורה הרסנית על זוגות, וכפי שעולה ממחקר זה, השפעה זו אינה תמיד מיידית ועשויה להופיע גם שנים לאחר מכן, דבר הנובע ככל הנראה, מהתמודדות של שני אנשים שונים עם אירוע כה קשה.

החוקרים מזכירים כי חשוב ששני בני הזוג יהיו מודעים להבדלים בדרכי ההתמודדות של כל אחד מהם, וכן שיישמרו ערוצי תקשורת פתוחים ביניהם. הם מוסיפים כי אסור להסס לפנות לגורמים מתאימים לקבלת עזרה בהתמודדות עם אובדן.

בואו לדבר על זה בפורום אובדן הריון - תמיכה וליווי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום