תינוקת עברה צנתור בהצלחה

(0)
לדרג

תינוקת בת 7 חודשים במשקל 6 ק"ג עברה צנתור שבמהלכו בוצעה סגירה של הצינור העוברי. למחרת בבוקר שוחררה התינוקת לביתה מבלי שהיה צריך לנתחה

מאת: מערכת zap doctors

תינוקת בת שבעה חודשים במשקל של 6 ק"ג, עברה בהצלחה פרוצדורה במהלכה בוצעה סגירה של הצינור העוברי. התינוקת נולדה לאחר הריון ולידה תקינים ובגיל יומיים אובחן שהצינור העוברי (Ductus arteriosus) של התינוקת פתוח. הממצא נחשב כתקין לאחר הלידה ובדרך כלל הצינור נסגר באופן עצמאי מספר ימים או שבועות לאחר הלידה.

במקרים מסוימים הצינור העוברי נשאר פתוח מעבר לגיל הינקות וגורם לדלף של דם מאבי העורקים לעורקי הריאה ולפעמים לאי ספיקת לב - מצב הדורש התערבות פולשנית.

צנתור - למרות משקלה של הילדה

מאז הלידה נמצאה התינוקת במעקב במרפאה במרכז למומי לב מלידה בבית החולים לילדים ספרא בתל השומר. מהלך המעקב התאפיין בחוסר עליה במשקל התינוקת ועקב כך הוחלט על סגירתו של הצינור העוברי. האופציות הטיפוליות הן ניתוח או סגירת הצינור בצנתור. המגבלה של הצנתור - משקלה הנמוך של התינוקת.

במקרה המדובר, הוחלט לבצע צנתור למרות משקלה של הילדה. בוצעה דקירה קטנה במפשעה של התינוקת והוחדר התקן חדשני מיוחד של חברת Amplatzer. ההתקן הוא בצורה של שתי צלחות המחוברות ביניהן. הפרוצדורה אותה ביצע ד"ר יוסף דניאלי, קרדיולוג בכיר ואחראי לצנתורי לב במרכז למומי לב מלידה, עברה בהצלחה ולמחרת בבוקר שוחררה התינוקת לביתה ובכך נחסך ממנה ניתוח.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - ילדים ומבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום