טכנאי שיניים עם מוגבלות

(0)
לדרג

מחזור ראשון של הקורס להכשרת אנשים עם מוגבלות כטכנאי שיניים מוסמכים הסתיים בימים אלה. תהליך ההכשרה מלווה בטיפול תומך עד לשלב ההשמה בעולם העבודה

מאת: מערכת zap doctors

במרכז להכשרה ושיקום מקצועי ברעננה הסתיים בימים אלה הקורס הראשון להכשרת אנשים עם מוגבלות כטכנאי שיניים מוסמכים. מדובר בבעלי מוגבלויות כגון ליקויי שמיעה, נפגעי נפש ומשתקמים לאחר תאונת דרכים או אירוע לב, שעברו קורס ייחודי בן 20 חודשים. הקורס, המיועד לבעלי תעודת בגרות, פותח והותאם במיוחד לצרכיהם של אנשים עם מוגבלויות, אם בתרגום לשפת סימנים ללקוי השמיעה, הנגשת המעבדה לפגועי הגפיים וליווי של מורה להוראה מתקנת ללקויי הלמידה ועוד.

עמי מגדסי, מנהל המרכז להכשרה ושיקום מקצועי, מציין כי המחזור השני של קורס טכנאי השיניים כבר יצא לדרך בחודש דצמבר האחרון ומשתתפים בו 20 תלמידים. מגדסי מוסיף כי "מטרת המרכז להחזיר אנשים עם מוגבלות לעולם העבודה באמצעות תהליך של הכשרה מקצועית ברמה גבוהה, המלווה בטיפול תומך עד לשלב ההשמה בעולם העבודה האמיתי".

תעודת הסמכה רשמית

נוכח המחסור הקיים בשנים האחרונות בטכנאי שיניים מוסמכים והדרישה הגוברת של בעלי מעבדות טכנאות שיניים לעובדים מוכשרים ומוסמכים בתחום, מחד, ושיעור האבטלה הגדול בקרב אנשים עם מוגבלויות, חברו המרכז להכשרה שיקום מקצועי (ליד בי"ח לוינשטיין), הביטוח הלאומי, האגף לבריאות השן במשרד הבריאות ומועצת טכנאי השיניים להכשיר 20 אנשים עם מוגבלויות בקורס ייחודי זה כטכנאי שיניים מוסמכים.

במהלך הקורס מלווים התלמידים על-ידי צוות המרכז, הכולל פסיכולוגים, מאבחנים, עובדים סוציאליים ועובדי השמה, התומכים בתלמיד לאורך הקורס ומסייעים לבוגרים להשתלב בשוק העבודה במקצוע שרכשו. הקורס מועבר על-ידי מיטב המורים לטכנאות שיניים ונמצא בפיקוח משרד הבריאות ובסיומו יקבלו הבוגרים תעודת הסמכה רשמית כטכנאי שיניים. כל התלמידים בקורס הופנו על-ידי הביטוח הלאומי או משרד הביטחון ולימודיהם במרכז ממומנים על ידם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום