טיפול תרופתי בבעיות זקפה

(0)
לדרג

בעיות בתפקוד המיני מתחילות להופיע בדרך-כלל אצל גברים בגילאי 40-50. הסיבות לכך רבות, אך כשהבעיה פיזיולוגית - הטיפול המתאים הוא תרופתי. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בין אם זה קורה בצימר רומנטי בגליל או בחדר השינה המוכר בבית, זה תמיד מביך. בת הזוג מרימה ידיים, הגבר מרים מכנסיים והנה עוד ערב אבוד. לאין אונות (אימפוטנציה) יכולות להיות סיבות רבות. גברים הסובלים מיתר לחץ דם, שומנים בדם או סוכרת מועדים לסבול יותר מאחרים, כשגם עישון והשמנת יתר - הגורמת לקושי תפקודי כללי - פוגעים בזקפה. "לאנשים שמנים יש גם סינדרום מטבולי, עקב משקל הגוף", מסביר ד"ר אילן גרינוולד, יו"ר היל"ם - החברה הישראלית לתפקוד מיני. "משקל יתר, בעיה ממנה סובלים מרבית תושבי המדינות בעולם המערבי, גורם לירידה בכמות ההורמון הגברי טסטוסטרון, לסוכרת ויתר לחץ דם".

סיבות נוספות לאין אונות הן פסיכולוגיות ורווחות בעיקר בקרב צעירים ללא ניסיון מיני הסובלים מחרדת ביצוע, כאלה החוששים שלא יצליחו להוכיח את הגבריות שלהם לצד השני. "במקרה כזה יש הפרשה של אדרנלין, שזה קוטל הזקפה הכי חזק שיש" מסביר ד"ר גרינוולד את הסיבה ללילות בלתי נשכחים שחוו מתבגרים רבים. אצל המבוגרים האימפוטנציה קשורה יותר לטראומה דוגמת בת זוג שנפטרה, או ניסיון מיני טוב עם הפילגש והחזרה לבת הזוג, הגוררת עמה ייסורי מצפון או לחלופין אכזבה.

הגיל והתרופות

"הבעיות מתחילות בדרך כלל בגיל 40-50 והשכיחות הגבוהה היא אצל גברים בגילאי 40 עד 80", מציין ד"ר גרינוולד. "מסקר שבוצע לפני כמה שנים בהשתתפות כ-27 אלף איש בגילאי 40-80, הוכח כי אחוז גבוה מהגברים בגילאים האלה סובל מבעיות זקפה".

בסקר שבוצע ב-doctors השיבו 23% מהנשאלים כי לדעתם מעל 60% מהגברים בישראל סובלים מאין אונות. "גברים בכל הגילאים סובלים מבעיות זקפה", אומר ד"ר גרינוולד ומציין כי הנתונים בישראל אינם שונים מהממוצע בעולם.

הרחבת כלי הדם

כשהבעיה אינה נפשית אלא פיזיולוגית, הטיפול הוא תרופתי. "ישנה קבוצת תרופות מסוג PDE5, תרופות שמעכבות אנזים שמפריע או מפסיק את מנגנון הזקפה, וכך הזקפה יכולה להתעורר", מפרט ד"ר גרינוולד לגבי סוג מסוים של טיפול תרופתי. התכשיר 'לויטרה' של חברת התרופות באייר, שנמכר בישראל החל מ-2004, גורם להרחבת כלי הדם בפין ובעקבות כך לזקפה.

"הרבה אנשים שניסו את לויטרה בדרך כלל לא מוותרים עליה", אומר ד"ר גרינוולד,"וזאת בזכות יעילותה ובכך שהיא לא מאכזבת את החולים". התרופה נמכרת עם מרשם רופא, והשפעתה ממוקדת על איבר המין, ולפיכך היא גורמת לפחות תופעות לוואי משל מתחרותיה.

בואו לדבר על זה בפורום סקסולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום