רפואה סינית לילדים

(0)
לדרג

גופו ונפשו הצעירים של הילד מאפשרים לטיפול ברפואה הסינית לפעול ביעילות. עם שיטות ריפוי המותאמות לגיל הצעיר והרבה קשב מצד המטפל - הסיכוי להצלחה גבוה

מאת: זהר זייתוני

רפואה סינית לילדים היא שיטה המשתייכת לתחום הרפואה הלא קונבנציונלית. רפואה זו טבעית ונחשבת יעילה בריפוי מגוון גדול של מחלות, ביניהן מחלות האופייניות לילדים. רפואה סינית היא רפואה עתיקה וחלק ממסורת שהתפתחה לאורך שנים רבות. מטרתה ללמד את הילד כבר מגיל צעיר להגיע לאיזון אשר ישפיע על כל מהלך חייו, לעזור במניעת מחלות עתידיות ולפתור מחלות קיימות. הסינים מאמינים כי קיימים בגוף האדם שני הפכים והמטרה היא לחבר ביניהם. רק על ידי חיבור זה תוכל לזרום אנרגיה לחלקים הלא מאוזנים בגוף, דבר שיגרום לאיזון הגוף וליצירת השלם, שתוצאתו היא בריאות גופנית ונפשית. הרפואה הסינית רואה בחושי האדם דבר חשוב, שכן האמונה היא, כי חושיו משפיעים על מצבו הבריאותי.

רפואה סינית ומחלות ילדים

ילדים נוטים לחלות בתדירות גבוהה במחלות מסוימות. עד גיל שלוש מערכת העיכול של הילדים נבנית, לכן סוגי המזון ואיכותו חשובה מאוד. רפואה סינית לילדים מונה את סוגי המזון והתזונה הנכונה שיהיו בסיס למניעתן של מחלות. רפואה סינית לילדים מודעת לכך שהמערכת החיסונית של הילדים עוברת גם היא תהליך עד הגעתה לבשלות מלאה, ולכן עד שלב זה, הילדים חולים במחלות שונות, סובלים מאלרגיות ועוד. הופעת המחלות אצל ילדים תמיד תהיה קשורה לגיל הילד, המצב הגנטי שלו והמזונות שאותם הוא אוכל - נתונים אשר הרפואה הסינית לוקחת בחשבון בסוגי הטיפולים שאותם היא מעניקה.

אומרים כי ההשפעה של הרפואה הסינית על ילדים היא הגבוהה ביותר וזאת מכמה סיבות: אנרגיה גדולה יותר- ברפואה הסינית מאמינים שלילדים יש אנרגיה גדולה יותר, וזאת בשל מבנה הגוף הצעיר ושלבי הגדילה המואצים שהם עוברים בגילאי הילדות; עכבות - ילדים עדיין לא פיתחו עכבות מחשבתיות כמו המבוגרים. אין להם דעה או התנגדות לשיטת הטיפול של הדיקור הסיני, ולכן הפתיחות שלהם לטיפול משפרת בדרך כלל את אחוזי ההצלחה שלו; איזון - משום שהילדים עדיין לא מאגדים בגופם היסטוריה של מחלות עבר רבות, וחוסר האיזון של גופם אינו "משתרך" לאורך שנים רבות, רפואה סינית לילדים ותוצאותיה צפויים לזכות בהצלחה גדולה יותר לעומת קהל יעד של מבוגרים.

שיטות טיפול

ברפואה סינית לילדים מספר שיטות נפוצות: רפואה סינית לילדים מותאמת לקהל היעד שלה, לכן מחטי הדיקור הסיני יהיו קטנות יותר ומותאמות לגופו של הילד. כמו כן, הזמן שבו ישאיר המטפל את המחטים נעוצות בגופו של הילד יהיה לרוב קצר יותר מאשר אצל מבוגרים. כאשר מדובר על קהל יעד של ילדים, צמחי המרפא יהיו לרוב בצורת משקה ממותק. הרפואה הסינית מאמינה כי הילד יזכה לאיזון אם הוא יתחיל לפתח כבר בגיל צעיר הרגלי תזונה נכונים. לכן המטפל ישאל את ההורים ואת הילד מהם הרגלי האכילה והתזונה שלו ויקבע האם יש צורך בשינוי התזונה של הילד, או בתוספות מיוחדות לתזונה.

אחד הדברים החשובים ביותר ברפואת ילדים הוא יצירת הקשר עם הילד. חלק לא קטן מהטיפול יוקדש להיכרות בין המטפל לילד ויצירת הרגשה של ביטחון אצל הילד לגבי האיש שיטפל בו והטיפול שאותו יעבור. ברפואה סינית מאמינים כי אסור שהילד ירגיש כי כופים עליו דבר מה, שכן דבר זה יכול להפריע לכל תהליך הטיפול, ההחלמה והריפוי. לכן, חלק חשוב מהטיפול הוא להקשיב לילד ולרצונותיו ולתת לו להתנהג בטבעיות, למשל, אם הילד רוצה לשבת עם ההורים או שההורים יהיו בחדר בזמן הטיפול, יש לאפשר זאת. הגישה לילד היא חלק בלתי נפרד מהרפואה הסינית לילדים ובלעדיה אחוזי ההצלחה של הטיפול יהיו קטנים יותר.

זהר זייתוני היא מומחית לרפואה סינית לילדים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה סינית לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום