מנת דם טבורי לחולת לוקמיה

(0)
לדרג

הצלת חייה של הודיה בת ה-22 תלויה במציאת שתי מנות דם טבורי מבני העדה הקוצ'נית. זוג מהצפון תרם דם של בתם לאחר לידתה וכעת מחפשים תורם נוסף

מאת: מערכת zap doctors

נטלי ויוסי תפארת, תושבי כפר יובל שבגליל העליון, היו הראשונים בצפון לתרום דם טבורי של בתם, טוהר, שנולדה במחלקת היולדות במרכז הרפואי זיו בצפת. התרומה מיועדת להצלת חייה של הודיה בת ה-22, בת העדה הקוצ'ינית מאזור ירושלים, שאובחנה לפני כשנה וחצי כחולת לוקמיה חריפה (ALL). עד כה לא נמצא בעבורה תורם מח עצם מתאים לסוג הרקמות הנדיר והייחודי שלה.

הצלת חייה של הודיה תלויה באפשרות למציאת שתי מנות דם טבורי מתאימות להשתלה, בקרב בני העדה הקוצ'נית. גם זוגות הורים שרק אחד מהם ממוצא קוצ'יני עשויים להתאים, וכן זוגות מיוצאי ליטא, אוקראינה וגרוזיה.

סיכוי להצלת חיים

יוסי, בן העדה הקוצ'ינית ואשתו נטלי, ממוצא אוקראיני אומרים, כי הם רואים זכות גדולה להעניק סיכוי להצלת חיים, וכי הם מקווים שהדם הטבורי של טוהר יתאים ויציל את חייה של הודיה. "השם טוהר מחייב זכות וסוג של שליחות לעזרה וקיום מעשים טובים בכל מקום בעולם. אני מאמינה שבזכות זה נפלה בחלקה של טוהר ההזדמנות להציל חיים כבר מהיום הראשון לחייה", אומרת נטלי.

במחלקת היולדות במרכז הרפואי זיו קוראים ליולדות שהן או בני זוגן מקוצ'ין, ליטא, אוקראינה או גרוזיה, לתרום דם טבורי שיכול להציל את חייה של הודיה. הדם הטבורי נאסף מיד לאחר הלידה, ללא כל סיכון או אי נוחות לאם היולדת או לתינוק. דם חבל הטבור והשלייה, שבדרך כלל אין בו כל שימוש לאחר הלידה, עשוי להציל חולים רבים הזקוקים להצלת חייהם.

המבצע הנרחב לאיסוף תרומות דם טבורי נערך ביוזמת עמותת ICBB (העמותה הישראלית למען בנק ציבורי לדם טבורי) ובנק הדם הטבורי הציבורי "בדמייך חיי" שבירושלים.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום