מביקור בחורשה - לבית חולים

(0)
לדרג

עשרה פעוטות בני שנתיים ששהו בחורשה בתל-אביב פיתחו תגובה אלרגית לזחלים. הם סבלו מאודם, גרד ואף קשיי נשימה ופונו לביה"ח. מצבם מוגדר "טוב"

מאת: מערכת zap doctors

עשרה פעוטות בני שנתיים נזקקו אתמול (ד') לטיפול רפואי, לאחר שפיתחו תגובה אלרגית לזחלים שנמצאו בחצר הפעוטון בו שהו, בדרום תל אביב. הפעוטות פונו לאבחנה וקבלת טיפול רפואי ראשוני למרכז בריאות הילד 'נטקה' של שירותי בריאות כללית מחוז ת"א יפו כשהם סובלים מאודם וגרד בכל חלקי גופם; חלקם אף התקשו לנשום בגלל בצקות שנוצרו בדרכי הנשימה. הם טופלו בחמצן ופונו לחדר המיון של בית החולים איכילוב וכעת מצבם טוב.

הזחלים נשרו על הפעוטות מהעצים

מתחקיר האירוע עולה, כי כמה שעות קודם לכן, ניקו הגננות את הפעוטון לקראת חג הפסח והוציאו את הילדים לשחק, תחת השגחה, בחורשה סמוכה. זחלים שנשרו על הפעוטות מהעצים, ככל הנראה זחלים של 'תוואי התהלוכה', הם שגרמו לתסמינים האלרגניים.

"במגע עם עור חשוף עלולות השערות של זחל 'תוואי התהלוכה' לגרום לתופעות לוואי, לעיתים חמורות, המתפתחות תוך דקות בודדות", אומר ד"ר שלמה אמזל, מנהל מרכז בריאות הילד נטקה. "בסוף חודש מרץ מגיעים זחלי 'תוואי התהלוכה' לגודלם המקסימאלי והם נושרים על הקרקע. מומלץ להימנע מלשהות בקרבת עצי אורן בתקופה זו של השנה. במקרה של פגיעה יש לפנות באופן מיידי למרפאה הקרובה, לקבלת טיפול רפואי ראשוני".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום