תסמונת מעי (מ)רגיז בילדים

(0)
לדרג

מחקר חדש מראה כי זיהום מעיים חריף קשור לתסמונת המעי הרגיז בקרב ילדים. קודם לכן נמצא קשר דומה רק בקרב מבוגרים

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר שפורסם ב-23 בפברואר 2010 ב- American Journal of Gastroenterology, עולה כי נמצא קשר בין זיהום חיידקי חריף של המעיים (Acute Bacterial Gastroenteritis) לבין סיכון מוגבר לתסמונת המעי הרגיז (Irritable Bowel Syndrome, IBS) אצל ילדים.

החוקרים כותבים כי עבודות קודמות הדגימו קשר בין זיהום מעיים חריף לבין סיכון מוגבר ל-IBS במבוגרים. עם זאת, הקשר בין השניים בקרב ילדים אינו ברור.

במחקר הנוכחי בדקו החוקרים נתונים על 467 ילדים שהשתתפו במחקר ה-Walkerton Health Study, שהינו מחקר רחב היקף שנערך לבדיקת הקשר בין IBS לזיהום במעי. החוקרים מסבירים כי בשנת 2,000 התרחשה התפרצות דלקת חיידקית של המעיים בחבל אונטריו שבקנדה, והובילה לתחלואה ב-2,300 תושבים, כולל 7 מקרי מוות. המעקב במסגרת מחקר ה-Walkerton Health Study החל בשנת 2002. הילדים שהשתתפו במחקר הנוכחי היו צעירים מגיל 16 שנים בעת התפרצות המגפה, אך מלאו להם 16 שנים במהלך 8 שנות המעקב במחקר. לא נכללו ילדים שאובחנו כסובלים מ-IBS לפני התפרצות המגפה.

מתוצאות המחקר עולה כי 305 ילדים חלו בדלקת חיידקית של המעיים בזמן ההתפרצות. לאחר 8 שנות מעקב נמצא כי 10% מהילדים הללו דיווחו על תסמיני IBS, בהשוואה ל-2% מ-162 הילדים שלא חלו בזמן ההתפרצות. החוקרים מוסיפים כי 130 מהילדים חלו בדלקת חיידקית של המעיים אובחנו על ידי רופא (בניגוד לילדים עם דיווח עצמי בלבד), וכי בקבוצה זו נצפה סיכון גבוה פי 7 ל-IBS, בהשוואה לילדים שלא חלו בזמן ההתפרצות.

בואו לדבר על זה בפורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום