סחבת במימון תרופות לניצולי השואה

(0)
לדרג

הממשלה אישרה מתן סיוע לתרופות לניצולי השואה, אך הדבר אינו מבוצע בפועל. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "העובדה שהכסף מתעכב מהווה כתם מוסרי על ישראל"

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הכספים דורשת ממשרד האוצר לדעת מתי הכספים שיועדו לתרופות לניצולי השואה, ישולמו להם. בדיון על הסחבת המתמשכת במימון התרופות לניצולי השואה אמר יוזם הדיון, ח"כ זאב ביילסקי, כי כל יום שעובר הוא סבל לניצולים שצריכים להתמודד עם הבירוקרטיה הממשלתית שלא לצורך, בנוסף לקשייהם הבריאותיים. ח"כ ביילסקי אמר כי הממשלה אישרה מתן סיוע לתרופות לניצולי השואה, אך הדבר אינו מבוצע בפועל.

עידו בנימין ממשרד הרווחה אמר כי החלטת הממשלה מנובמבר 2007 קובעת סך 200 מיליון ש"ח לסל שירותים בעבור ניצולי השואה. "בשנת 2008 נוצלו 100 מיליון ש"ח. ב-2009 הוקצה סך של 20 מיליון ש"ח והתקצוב בסך 20 מיליון ש"ח נוספים לשנת 2010 נמצא עדיין בדיונים. "אין בעיה תקציבית, אך יש לנו מחלוקת עם האוצר ופרוצדורה טכנית בה אנו מתקשים. האוצר חושש להיעזר בכספים אחרים על סמך הבטחות הקיימות לצורך מימון התרופות על-ידי החברה להשבת נכסי השואה וכן ועדת התמיכות".

זאב פקטור, יו"ר הקרן לרווחת ניצולי השואה, מחה על כך שהגופים המקצועיים מתנהלים ללא נציגות של ניצולי השואה, "אנחנו יודעים איפה כואב, מה כואב ואיך לרפא את זה".

מחלוקת לגבי ניצול הכספים

לאור דרישת ח"כ גפני לקבל תשובות ברורות, הבטיח דב בארי, נציג אגף התקציבים במשרד האוצר, כי בתוך שבועיים ישוב לוועדה עם תשובות ברורות, "הכסף לנושא הוקצה אך יש מחלוקת באיזה שימוש לנצל את הכספים. יש בבסיס התקציב 20 מיליון ש"ח לסיוע ברכישת תרופות לניצולי השואה. יש הבנות עם משרד הבריאות להעניק 50% אחוז הנחה לתרופות בסל התרופות לניצולי השואה, מה שיעלה לנו יותר מ-20 מיליון, אבל נמצא את התקציב יחד עם משרד הרווחה. אני מבטיח שתוך שבועיים מהיום יהיה מתווה מוסכם".

יו"ר הועדה, ח"כ גפני, אמר לסיום כי העובדה שהכסף מתעכב עד כה מהווה כתם מוסרי על מדינת ישראל, "יש לי תחושה שמתנהלת בירוקרטיה בלתי מתקבלת עד הדעת ובלתי סבירה, על גבם של ניצולי השואה. לפני שבעים שנה לא היו שואלים כאלו שאלות לגבי תרופות בעבור הניצולים. לא עולה על הדעת שיכול להיות מצב כזה. בתוך שבועיים אני רוצה לדעת תשובות ותאריכים ברורים מתי יתנו את התרופות לנכי רדיפות הנאצים".

בואו לדבר על זה בפורום סל תרופות - מידע וייעוץ.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום