יו"ר הר"י לרה"מ: יש למגן את ברזילי

(0)
לדרג

סגן שר הבריאות מנסה למצוא פתרון למיגון ביה"ח ברזילי מבלי לפגוע בשרידי הקברים באזור. יו"ר הר"י: "עיכוב המיגון עלול להעלות בחייהם של מטופלים וצוותים רפואיים"

מאת: מערכת zap doctors

מלחמת לבנון השנייה, שפרצה ביולי 2006, העלתה את הצורך במיגון בתי-חולים בצפון הארץ ובדרומה מפני איום הרקטות. אולם, בניית מחלקת מיון ממוגנת בביה"ח ברזילי באשקלון גורמת למחלוקות רבות בנוגע למיקומה ובעיקר לגבי תקצוב הפרויקט.

האזור שבו שוכן בית-החולים, ובתוך כך האזור המיועד לבנייה, הוא שטח עתיקות מוכרז עוד מתקופת המנדט הבריטי. לפני כשנתיים, במהלך הבדיקות לתחילת העבודה, נתגלו שרידי קברים. מסיבה זו ביקש סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לעצור את העבודות באתר בשל החשש כי מדובר בקברי יהודים. כעת ליצמן מתקשה למצוא מימון לתכניתו היקרה לבניית מיון ממוגן בביה"ח שלא יפגע בקברים העתיקים ונשאלת השאלה מאיזה תקציב ילקח הכסף לפרויקט.

"אין להכביד על תקציב הבריאות"

יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, שיגר אמש מכתב לראש הממשלה ושר הבריאות, בנימין נתניהו, ובו הוא מביע תמיכה בעמדת איגוד מנהלי בתי החולים בסוגיית מיגון ברזילי. "ההסתדרות הרפואית תומכת תמיכה מלאה בעמדתו הנחרצת של איגוד מנהלי בתי חולים בסוגיית מיגון ביה"ח ברזילי באשקלון", כתב ד"ר אידלמן. "אנו שותפים לדאגת מנהלי בתי החולים על הדחייה והעיכוב במיגון חדר המיון של בית החולים ברזילי, דבר העלול להעלות בחייהם של מטופלים ופצועים שיתאשפזו בביה"ח ושל הסגל הרפואי. אין אלא להביע פליאה על הסחבת הננקטת במיגון בית החולים, כאילו לא הייתה מעולם מלחמה בישראל".

עמדת ההסתדרות הרפואית היא שכל מימון נוסף שעשוי להידרש למיגון בית החולים - יש למצוא לו מקורות מחוץ לתקציב הבריאות המדולדל בלאו הכי. "אין להכביד עוד יותר על תקציב הבריאות, דבר העלול לדרדר את מערכת הבריאות הציבורית ולפגוע בציבור המטופלים. אנו קוראים לך להטיל את כובד משקלך למציאת דרך למיגון ללא דיחוי של ביה"ח ברזילי", כתב אידלמן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום