שליטה בעברית - תנאי ברפואה

(0)
לדרג

הצעת החוק של ח"כ אריה אלדד זכתה לתמיכה מצד ההסתדרות הרפואית. יו"ר הר"י: לא ניתן להעניק רשיון קבוע לעסוק ברפואה למי שאין לו ידע בסיסי בעברית

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ אריה אלדד לפיה התנאים הנדרשים לקבלת רשיון ברפואה - ידע בסיסי בשפה העברית. בדברי ההסבר לחוק נכתב: מי שלמד בפקולטה או בבית ספר לרפואה בישראל והן מי שלמד מחוץ לישראל אך לא עסק ברפואה באותה מדינה, נדרש לסיים תקופת סטז' בבית חולים בישראל כתנאי לקבלת רישיון לעסוק ברפואה. לימודי הרפואה בישראל וכן הסטז' שנערך בבית החולים בישראל מקנים ידע בסיסי של השפה העברית. לעומת זאת רופאים שלמדו רפואה מחוץ לישראל ועסקו ברפואה באותה מדינה אינם נדרשים לדעת את השפה העברית ולו ברמה הבסיסית. על כן, יש רופאים שאינם בעלי ידע בסיסי בשפה העברית.

הצעת החוק נועדה לקבוע כי אחד התנאים לקבלת רישיון לעסוק ברפואה הוא ידע בסיסי בשפה העברית. זאת, כדי להבטיח תקשורת טובה יותר בין רופא למטופליו ולשפר את הטיפול הרפואי הניתן למטופלים בישראל .

יו"ר הועדה ח"כ חיים כץ הביע סיפוק מאישור החוק ואמר: "ידיעה בסיסית של השפה העברית מעניקה לרופאים יכולת לתקשר טוב יותר עם המטופלים. לא יעלה על הדעת לתת רישיון רפואה למי שאינו יודע עברית".

ההסתדרות הרפואית הודיעה כי היא תומכת בהצעת החוק. יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר כי על אף המחסור ברופאים והשאיפה לקלוט עולים מארצות שונות בעולם, לא ניתן להעניק רשיון קבוע לעסוק ברפואה למי שאין לו ידע בסיסי בעברית.

לדבריו, העדר שליטה בסיסית בשפה העברית עלול לבוא על חשבונם של המטופלים ואף לסכן את חייהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום