רופא הותקף, המרפאה נסגרה

(0)
לדרג

שוב תוקפים רופא: מקרה אלימות קשה נגד רופא בקופ"ח כללית בחיפה. ועד הרופאים השבית במחאה את פעילות המרפאה ליממה

מאת: מערכת zap doctors

מרפאת איבן סינא לרפואה ראשונית של שירותי בריאות כללית בחיפה נסגרה היום (א') לאחר שמנהל המרפאה הותקף על-ידי בנה של חולה. המקרה אירע הבוקר לאחר שחולה שהגיעה למרפאה בלוויית אחותה, התעקשה להתקבל לטיפול אצל מנהל המרפאה (למרות שזה לא היה רופאה האישי) ולא הסכימה להמתין לתורה או להיבדק אצל רופא אחר.

בסביבות השעה 11.00 נכנס בנה של החולה לחדרו של הרופא, קילל את הרופא, הלם בפרצופו ושפך עליו נוזל מבקבוק פלסטיק שהחזיק בידיו, תוך שהוא מאיים עליו שישרוף וירצח אותו. הרופא ניצל מתקיפה קשה עוד יותר הודות לכך שמטופלת שהמתינה לתורה הזעיקה לחדר את שומר המרפאה ואת המזכיר. התוקף נמלט והמשטרה גבתה עדות ומחפשת אחריו.

מחאה על מקרה האלימות

ד"ר יצחק ברוך, יו"ר ועד הרופאים של שירותי בריאות כללית בחיפה, הורה על סגירת המרפאה ליממה במחאה על מקרה האלימות.

ד"ר לאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, גינה את התקיפה נגד הרופא וציין: "הקשר בין רופא המשפחה למטופליו מבוסס על אמון. אלימות נגד רופאים עלולה לערער אמון זה. רופא מאוים יתקשה להעניק למטופליו את הטיפול המיטבי, ועל כן יש לפעול בתקיפות נגד כל גילוי של אלימות".

ד"ר שלמה בירקנפלד, יו"ר ארגון רופאי שירותי בריאות כללית, הביע זעזוע מהמקרה וציין כי הפגיעה הנפשית ברופאים שחווים אלימות קשה אף יותר מהפגיעה הפיזית. "לא יתכן שחייהם של הרופאים, המשרתים את הציבור, יהפכו להפקר", אמר. ד"ר בירקנפלד קרא לממשלה ולשירותי בריאות כללית לדאוג לאבטחה במרפאות ובמוסדות הרפואיים. כמו-כן קרא להרחיב את תכולת הסעיף העוסק בתקיפת עובד חירום בחוק העונשין כלפי כלל עובדי מערכת הבריאות.

לפי דו"ח משרד הבריאות, בשנת 2009 חלו 900 מקרי אלימות במרפאות בקהילה. 92 (10%) כללו אלימות פיזית ו-808 מהמקרים (90%) כללו אלימות מילולית ואיומים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום