טיפ שבועי: בטיחות בפורים

(0)
לדרג

קפצונים, נפצים ותחפושות לא בטיחותיות עלולים לגרום לכוויות בדרגות קשות. שמירה על כללי בטיחות תסייע לכם ולילדכם לעבור את החג בשלום

מאת: מערכת zap doctors

מדי שנה נפגעים בחג הפורים ילדים ובני נוער כתוצאה משימוש בחזיזים, בזיקוקים, בנפצים, בקפצונים ובשאר חומרי נפץ מאולתרים. מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי בחג פורים נרשמת עלייה של פי 3.5 בפניות למיון בגין כוויות בהשוואה לשאר ימות השנה והפגיעה השכיחה היא כווייה בידיים, בפנים, בצוואר או בירכיים בדרגה שתיים ושלוש.

אורלי סילבינגר, מנכ"ל ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים מסבירה: "תרחיש הפגיעה השכיח הוא התפוצצות הקפצונים או החזיזים בכיס המכנסיים כתוצאה ממגע כף היד וחיכוכם. גם הפיקות הרגילות, הנראות לנו תמימות יחסית, הן חומר נפץ שעלול לסכן חיים".

ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים מפרסם כללי בטיחות לחג וקורא לרשויות המקומיות להגביר את אכיפת חוק העזר האוסר על מכירת צעצועים מסוכנים:

- אסור להשתמש בכלי ירייה או אקדחים הדומים לכלי נשק אמיתי.

- אסור להשתמש בכל סוגי הזיקוקים, החזיזים, הטילים כדורי נפץ ואבקות שריפה.

- אין לאחסן קפצונים בכיס המכנסיים, אלא באריזתם המקורית או בתיק.

- צעצועים מותרים לשימוש: קני נשיפה, קפצונים/פיקות לאקדחים (מנייר או מפלסטיק), חזיזי 'שום' המוטחים בקרקע.

- כל צעצוע המותר בשיווק ובמכירה חייב בסימון כחוק עם הוראות אזהרה בעברית ובצורה ברורה: שם היבואן, שם היצרן, כתובת ברורה, אופן השימוש והגבלות גיל.

- מוצר שנרכש אצל רוכל/סוחר בדוכן ברחוב שאינו מוכר, מסוכן ואין להשתמש בו.

בימים אלה יצא ארגון 'בטרם' בנייר עמדה שנשלח למחלקות רישוי העסקים בעיריות בנושא מניעת השימוש בצעצועים מסוכנים.

טיפים לרכישת תחפושות

- יש לרכוש תחפושת המאושרת על ידי מכון התקנים ומסומנת כחוק: בתווית הצמודה לתחפושת מופיעים פרטי היצרן והיבואן וקיימות הוראות אזהרה בעברית באופן ברור בזו הלשון: "נבדק בהתאם לתקן הישראלי 562; הרחק מאש; כביסה מבטלת חסינות אש".

- יש להעדיף תחפושת קצרה וצמודה על תחפושות בעלות שרוולים נפוחים וחצאיות רחבות שוליים, העלולות להתלקח בבואן במגע עם מקור אש, כמו נרות, תנורים וכו'.

- בהכנת תחפושות ביתיות אין להשתמש בחומרים דליקים כמו צמר-גפן ונוצות ולהימנע משימוש בשרוכים ובחוטים ארוכים העלולים להיכרך סביב הצוואר.

- ברכישת מסיכה - יש להימנע מרכישת מסיכה בעלת שרוכים וחוטים העלולים להיכרך על צוואר הילד. כמו-כן, חשוב לוודא כי פתחי העיניים שבמסכה רחבים דיים, כך ששדה הראיה לא יוגבל; הקפידו שהמסכה לא תהיה צמודה לפניו של הילד, כך שיתאפשר לו לנשום באופן חופשי. השימוש במסכות לא מומלץ לילדים מתחת לגיל 8.

- מנחים את הילד להוריד את התחפושות וכל האביזרים הנלווים (פאות, מסכות) בעת משחק במתקני שעשועים.

משלוח מנות - במשלוח מנות המיועד לילדים עד גיל 5 שנים, אין לשים מאכלים העלולים לגרום להם לחנק, ביניהם: סוכריות, מסטיקים עגולים, אוזני המן במילוי אגוזים, בוטנים או שקדים.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום