ויטמין D, טרשת נפוצה ומה שביניהם

(0)
לדרג

הוכחה נוספת לקשר בין ויטמין D לטרשת נפוצה: מחקר מראה כי נשים שנולדו לאימהות עם צריכת חלב או ויטמין D גבוהה היה סיכוי נמוך יותר לפתח טרשת נפוצה

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר שהוצג בכנס השנתי ה-62 של ה- American Academy of Neurology, עולה כי לחשיפה לוויטמין D ברחם יש תפקיד חשוב בהתפתחות טרשת נפוצה בהמשך החיים. במחקר ה-Nurses' Mothers' Study נמצא כי הסיכון לטרשת נפוצה היה נמוך יותר בקרב נשים שנולדו לאימהות עם צריכה גבוהה של ויטמין D או חלב במהלך ההריון.

החוקרים מציינים כי זהו המחקר הראשון שבדק את הקשר בין צריכת ויטמין D במהלך ההריון לבין הסיכון לטרשת נפוצה בבני אדם, והוא מחזק את הראיות הקיימות בספרות בנוגע לקשר בין ויטמין D לטרשת נפוצה.

המחקר כלל למעלה מ-35 אלף משתתפות, שאמהותיהן הביולוגיות מילאו שאלון על הרכב התזונה שלהן במהלך ההריון. מתוצאות המחקר עולה כי 200 נשים אובחנו כסובלות מטרשת נפוצה. במחקר נמצא כי לנשים שנולדו לאימהות עם צריכת חלב או ויטמין D גבוהה היה סיכוי נמוך יותר לפתח טרשת נפוצה.

עבודות קודמות הדגימו כי גורמים סביבתיים מעורבים בהתפתחות טרשת נפוצה. במחקר שפורסם בשנת 2009 ב-Neurology נמצא כי עישון הוא אחד מגורמי הסיכון החזקים להתפתחות טרשת נפוצה, וכן נמצא קשר בין חסר ויטמין D וזיהום בנגיף EBV לבין סיכון לפתח את המחלה. לאור תוצאות המחקר הנוכחי מציעים החוקרים כי ייתכן שניתן למנוע חלק ממקרי טרשת נפוצה באמצעות הגברת החשיפה לוויטמין D ברחם.

בין מגבלות המחקר מציינים החוקרים כי רוב רובו של ויטמין D מגיע מחשיפה לשמש, שלא נמדדה במחקר. כמו כן, נעשה שימוש בשאלון רטרוספקטיבי, התלוי בזיכרון האימהות על תזונתן לפני מספר עשורים.

החוקרים מדגישים כי דרושים מחקרים נוספים בתחום, הכוללים מעקב אחר רמות ויטמין D במהלך ההריון להערכה מדויקת יותר של הקשר.

בואו לדבר על זה בפורום טרשת נפוצה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום