מי יטפל בילדי בית הספר?

(0)
לדרג

מכרז לניהול שירותי בריאות התלמיד יוצא לדרך. סגן שר הבריאות ליצמן: "כיום מתנהלת ביני לבין משרד האוצר מלחמת עולם לגבי ההפרטה"

מאת: מערכת zap doctors

למרות ביקורת קשה של מבקר המדינה, נמשכים הליכי המכרז להפרטת שירותי בריאות התלמיד. האגודה לבריאות הציבור, אשר ניהלה בשלוש השנים האחרונות את שירותי בריאות התלמיד במסגרת ההפרטה של השירות לא עברה את תנאי הסף למכרז. לפיכך, החל מהראשון לאפריל, ייבחר זכיין חדש לניהול שירות זה; כך מסר היום סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן.

ליצמן, שדיבר בכנס באר-שבע לשלום הילד, המתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הכריז כי מבחינתו לא יהיה שיקול תקציבי בנושא אחיות בתי הספר. "כיום מתנהלת ביני לבין משרד האוצר מלחמת עולם לגבי ההפרטה".

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, הח"כ זבולון אורלב, הוסיף ואמר כי ההפרטה היא הרסנית. בנתונים הנוכחיים הקיימים, אין למעשה שירותי בריאות לתלמיד. מבחינת אורלב: "כפי שאין כיתה בלי מורה, בית ספר בלי מנהל ובלי מזכירה, איני מוכן שלא תהיה אחות".

"ההפרטה היא ניסוי בבני אדם"

עו"ד אורנה לין, אשר עתרה לבג"צ בשמה של ההסתדרות הרפואית בישראל, פנתה לסגן השר ליצמן בקריאה של הרגע האחרון לבטל את המכרז שהוציא להפרטה את שירותי בריאות התלמיד. היא טענה שהדבר נכון מבחינה עניינית ואפשרי מבחינה משפטית. היא אף מתחה ביקורת על ההפרטה ואמרה כי היא 'ממש ניסוי בבני אדם'. "מבחינה משפטית", הדגישה עו"ד לין "אפשר בהחלט לבטל את המכרז".

יו"ר החברה הישראלית לרפואת ילדים בקהילה, פרופ' יונה אמיתי, תקף את מדיניות ראש הממשלה בנושא. "ראש הממשלה מחזיק באידיאולוגיה אמריקאית בעניין ההפרטה, זהו ממש עגל הזהב של ההפרטה". מנהל אגף בריאות הציבור בעיריית תל אביב-יפו, ד"ר חיים נחמה, סיכם ואמר כי ישנה הסכמה רחבה על חשיבות השירות של רפואה מונעת, וישנה אף תמיכה של משרד האוצר. ד"ר נחמה אף הוסיף כי יש לחשוב על הענקת רפואה מונעת כבר מגיל טרום חובה ועד לסיום ביה"ס.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום