האם נמצא הגורם לצניחת רחם?

(0)
לדרג

מחקר ישראלי מוכיח: נשים הסובלות מצניחת רחם ונרתיק נוטות לסבול גם מבקעים (הרניות) בדופן הבטן. בעיות אלה נובעות בין היתר מחולשה של רקמות החיבור בגוף האשה

מאת: מערכת zap doctors

במחקר חדש נמצא כי נשים הסובלות מצניחת רחם ונרתיק נוטות לסבול גם מבקעים (הרניות) בדופן הבטן ובסרעפת. המחקר שהתבצע במחלקת נשים ויולדות בבית החולים כרמל ובמרכז הרפואי לין בחיפה, בדק עשרות נשים בגילאי 45-83 הסובלות מצניחה מתקדמת של הרחם והנרתיק ומולן נבדקו נשים בקבוצת הביקורת שלא סבלו מצניחה. תוצאות המחקר התפרסמו באחד העיתונים הרפואיים המובילים בעולם בתחום הכירורגיה האגנית המשקמת - International Urogynecology Journal and Pelvic Floor Dysfunction.

המחקר שנערך לאורך תקופה של כשנה גילה כי בקבוצת הנשים הסובלות מצניחת הרחם והנרתיק היה שיעור הבקעים במפשעות ובסרעפת גדול באופן מובהק בהשוואה לנשים ללא צניחה. בנשים הסובלות מצניחה התגלו בקעים בשיעור של 32% לעומת רק אצל 5% מהנשים בקבוצת הביקורת.

בדיקת המוטציות הגנטיות

"צניחת אברי האגן ובקעים בדופן הבטן הינם מהבעיות הרפואיות השכיחות ביותר בנשים", אומר ד"ר יורם אברהמוב, מנהל שירות האורוגינקולוגיה ושיקום רצפת האגן בבית החולים כרמל, שעמד בראש צוות המחקר. "בעיות אלו נובעות בין היתר מחולשה של רקמות חיבור בגוף האשה, אשר אמורות לתמוך באברי האגן או הבטן. צוות החוקרים הניח שהיות ושני המצבים הרפואיים הללו נובעים מחולשה של רקמות חיבור, תהיה נטייה להופעה של שני המצבים יחד באותן נשים, ואכן המחקר ותוצאותיו הוכיחו שצדקנו".

לדברי ד"ר אברהמוב, "כדי להמשיך ולגלות את הסיבות להפרעות אלה אנו ממשיכים ומבצעים כיום מספר מחקרים נוספים שמטרתם להבין טוב יותר את הרקע הגנטי לצניחת אברי האגן, דליפת שתן ובקעים בדופן הבטן. בין היתר אנו בודקים מוטציות (שינויים נקודתיים במטען הגנטי), אשר גורמות להיחלשות רקמת החיבור אצל הנשים ועלולות לגרום לבעיות אלה".

ד"ר רון אוסלנדר, מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים כרמל, אומר כי הייחוד במחקר האחרון הוא ההוכחה שהיחלשות רקמת חיבור עשויה לגרום להפרעות באברי גוף שונים, במקרה זה ברצפת האגן, בדופן הבטן ובסרעפת. "בכוונתנו להמשיך ולבדוק לעומק את המוטציות הגנטיות הגורמות להחלשת רקמת החיבור ובכך לפתוח פתח ותקווה לריפוי גנטי של בעיות אלה בעתיד".

בואו לדבר על זה בפורום דליפת/בריחת שתן וריצפת אגן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום