"הרפואה הפנימית במשבר לאומי"

(0)
לדרג

כך אומר פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל המרכז הרפואי שיבא, שקורא להציל המחלקות הפנימיות. הנהלת שיבא תתגבר בערבים את הצוותים הרפואיים

מאת: מערכת zap doctors

החל מהיום (א') ולאורך כל ערבי השבוע, יתגייסו חברי הנהלת שיבא לעזור לצוותים הרפואיים במחלקות הפנימיות בבית החולים. מדובר במבצע רחב היקף הכולל את כל חברי ההנהלה הרפואית, הסיעודית, האדמיניסטרטיבית והלוגיסטית שיתייצבו לאחר שעות העבודה ויתגברו, איש איש בתחומי הידע וההתמחות שלו, את הצוותים המשוועים לתוספת כוח אדם ולתמיכה במחלקות הפנימיות.

חברי ההנהלה הרפואית, בחלוקים לבנים ועליהם תגיות "הנהלת שיבא למען רופאי הפנימיות", יתייצבו במחלקות ויסייעו לתורנים בביצוע קבלות חולים, התקנת עירויים, לקיחת בדיקות דם ובכל פעילות רפואית בה ניתן יהיה לעזור לרופאים בטיפול בחולים.

ההנהלה הסיעודית של כלל בית החולים תתגייס אף היא על מנת לסייע לאחיות בביצוע משימות הסיעוד. הנהלות המשק והלוגיסטיקה וההנהלה האדמיניסטרטיבית יתגייסו על מנת לשפר ולסייע לצוות בפתרון בעיות לוגיסטיות מיידיות ובפינוק הצוות באכילה ובשתייה חמה לאורך הערב.

עידוד ופיתוח הרפואה הפנימית

ערבי ההזדהות יתבצעו לאחר שעות העבודה, ובמהלכם יועברו מסרים שעיקרם לעורר את תשומת הלב הציבורית לבעיית הרפואה הפנימית במדינת ישראל, להציג פתרונות זמניים ומיידים מחד, ובמקביל גם למצוא פתרונות ארוכי טווח.

דובר שיבא מסר כי הנהלת בית החולים קיבלה החלטה למקד את סדרי העדיפויות שלה השנה בעידוד ובפיתוח הרפואה הפנימית. ההנהלה סבורה, כי ראוי שהמקצוע יהפוך ליוקרתי ונחשק ואליו יתווספו תנאי עבודה טובים, אפשרות להעניק ידע וללמוד במהלך העבודה, לבצע מחקר והוראה, להתפתח באופן אישי ולהשתכר באופן מתגמל. במקביל, קוראת הנהלת שיבא למשרד הבריאות ולממשלה, לקדם את נושאי הרפואה הפנימית במדינת ישראל.

"אנחנו לא מבקשים תוספת תקצוב", אומר פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל המרכז הרפואי שיבא. "בנינו כאן את בית החולים המוביל והיעיל במדינה. בית חולים שאינו גירעוני וממשיך לפתח את השירותים הרפואיים כמופת לאומי. תנו לנו גמישות תקציבית וגמישות בתקנים - כמו לבתי החולים הלא ממשלתיים ואפשרו לנו לעזור גם לרפואה הפנימית הנמצאת במשבר לאומי חמור".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום