חידושים בכירורגיה פלסטית

(0)
לדרג

הכירורגיה הפלסטית מתקדמת ומשתכללת - על שאיבת שומן בסיוע זרמי מים ושתלים מסוג חדש להגדלת החזה. צרכנות רפואית

מאת: ד"ר עמירם בורנשטיין

העשור החדש מביא עמו בשורות חדשות בשדה הכירורגיה הפלסטית. השיטה המשמעותית ביותר שהוכנסה לשימוש פעיל הינה water jet assisted Liposuction - שאיבת שומן בסיוע זרמי מים. בשיטה זו מפוררים זרמי המים את השומן טרם שאיבתו, השומן יוצא ללא כל דימום והמנותחת מחלימה מהר יותר ללא נפיחות, בצקות או שטפי דם.

השיטה מאופיינת בכך שהשומן מוצא בעדינות, כך שניתן לשוב ולהזריק אותו למקומות אחרים בגוף, למשל לשאוב מהירך ולהחדיר לחזה על מנת להגדיל אותו, לשאוב מהבטן ולמלא את השפתיים וכד'.

מפתחי השיטה, חברת Homan Med מגרמניה הוכיחו כי ניתן בשיטה זאת להוציא כמות משמעותית של שומן ולהזריק אותו שנית ב-80% מהתאים, אחוז עצום בהשוואה לשיטה אחרת שקיימת בשוק. יתר על כן, שומן בשיטה הזאת עובר עם תאי האב שלו, כך שיש פחות העלמות של השומן המוזרק לאורך זמן. את השומן שהוצא מהירכיים למשל, ניתן להעביר למקומות שונים ואפשר למלא אזורים בפנים שזקוקים לסיוע. כמו-כן, ניתן להגדיל את השדיים או העכוז לפי הצורך ובאחוזי הצלחה גבוהים מאוד.

שיטת השאיבה באמצעות water jet assisted liposuction נתנה פתרונות לאחרונה למנותחת הלוקה במחלת דם (תלסמיה), אשר נדרש לבצע לה ניתוח ללא דמם. היא נותחה בשיטה החדשה ללא איבוד דם כלל ולא נזקקה להתערבות אחרת.

שתלי פוליאוריתן

לאחרונה הופיעו בארץ שתלים חדשים. אלו שתלי סיליקון העטופים בחומר שונה שנקרא פוליאוריתן. חומר זה מתאפיין בכך שאין כמעט היווצרות קופסית בעת ההחדרה. שימוש בחומר בהגדלות חזה מפחית את כמות הדחיות (היווצרות קופסית). בנוסף עובר השתל תאחיזה לרקמה, כאשר הרקמה צומחת לתוכו - תהליך המפחית את הסיכון לתזוזה של השתל ונפילתו עם הזמן. שתל זה הביא מזור למנותחות רבות אשר בעבר חוו היווצרות קופסית ולעיתים היווצרות קופסית מספר פעמים, בנוסף קיים בשתלים אלו שתל שצורתו שונה מכל דגם שראינו עד כה שנקרה ''קונוס''. דגם זה מתאפיין בקונוס במרכז השתל ומאפשר הרמה חזקה של מרכז השד בעת הצורך, תוך הקפדה על שוליים נמוכים יחסית הנראים טבעי יותר. שתל זה מתאים במיוחד לטיפול בשדיים טובולארים (צינוריים, נראים כמעין צינור).

לסיכום, כל העשור החדש מביא עמו פתרונות בלתי צפויים המאפשרים למשל להגדיל חזה במנותחות אשר לא מעוניינות בשתלי סיליקון כלל או להתגבר על בעיות כגון: קופסית וקופסית חוזרת אשר לא היה להן פתרון טוב בעבר.

ד"ר עמירם בורנשטיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום