כיצד תה קשור לשרירנים של הרחם?

(0)
לדרג

חוקרים טוענים כי תמצית תה ירוק עשויה לסייע בטיפול ארוך טווח בנשים עם מעט שרירנים, ובכך למנוע התפתחות של תסמינים חמורים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

תמציות תה ירוק עשויות לסייע בטיפול בשרירנים של הרחם, הפרעה ששכיחותה עומדת על 25-30% מכלל הנשים בארה"ב. כך עולה ממחקר חדש בכתב העת American Journal of Obstetrics and Gynecology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שרירנים של הרחם (ליומיומה), עשויים להביא לדמם נרתיקי משמעותי, עד אנמיה וחולשה.

החוקרים מצאו כי תמצית של תה ירוק עשויה להרוג את תאי השרירים במחקרים מעבדתיים, ולהקטין את גודל ומשקל השרירנים בעכברים.

במסגרת המחקר הוזרקו ל-20 עכברים תאי שרירנים. 10 עכברים טופלו לאחר מכן ב-EGCG - Epigallocatechin Gallate עם המים, ו-10 עכברים קיבלו מים רגילים. EGCG הוא פולי-פנול המצוי בתה ירוק, ונפוץ בירקות ופירות.

העכברים נותרו במעקב למשך עד 8 שבועות. הן לאחר 4 שבועות והן לאחר 8 שבועות טיפול, גדילת השרירנים הייתה קטנה יותר, לצד ירידה במשקלם. החוקרים מציינים כי בעכבר אחד בקבוצת EGCG לא זוהה גידול לאחר 8 שבועות טיפול.

במבחנים המעבדתיים עם תאי שרירנים מחולדות, תאים שטופלו ב-EGCG גדלו לאט יותר והיו קטנים יותר לאחר 48-72 שעות. EGCG עודד בנוסף תמותה של תאי שרירנים. החוקרים כותבים כי הם מעודדים מכך שמינון בינוני יחסית של EGCG שניתן במי שתייה הביא לירידה דרמטית וממושכת בגודל השרירנים עד 8 שבועות לאחר הטיפול.

החוקרים טוענים כי EGCG עשוי לסייע בעיקר בטיפול ארוך טווח בנשים עם מעט שרירנים, במטרה לעצור את התקדמות הגידול ולמנוע התפתחות תסמינים חמורים, הדורשים ניתוח מג'ורי.

בואו לדדבר על זה בפורום שרירני רחם - מיומות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום