תינוקת נולדה במעלית בבית חולים

(0)
לדרג

יולדת לא הספיקה להגיע לחדר לידה וילדה במעלית בית החולים כרמל. לצוות הרפואי נותר רק לחתוך את חבל הטבור ולטפל בה ובתינוקת

מאת: מערכת zap doctors

בדקה ה-90: יולדת לא הספיקה להגיע לחדר לידה וילדה במעלית בית החולים. היולדת, חרדית מכפר חסידים, אם לשניים, סבלה מצירים מוקדמים שהצריכו אותה להגיע לבית החולים מספר פעמים כשהעובר נחשב עדיין קטן ללידה.

"בסוף השבוע כשהתחילו לי בבית עוד הפעם הצירים כבר לא התרגשתי", מספרת זהבה היולדת. "חשבתי שזה כבר יחלוף ולא יחסתי לזה חשיבות, אבל פתאום התחילו לי צירי לחץ בשילוב ירידת מים ולכן בעלי ואני הגענו מהר לבית החולים כרמל".

פגישה במעלית

מעיינה אלבוים, מיילדת בכירה בבית החולים שמעה הודעה בכריזה הפנימית בחדר לידה כי יש יולדת בחדר מיון. היא לקחה את הציוד הדרוש ללידה ורצה למעלית כדי לרדת לפגוש את היולדת. אולם התינוקות לא יכלה להתאפק, מה שהצריך את רופאי חדר המיון להעביר את זהבה מחדר המיון ישירות למעלית לחדרי הלידה, ושם מיד כשנפתחה דלת המעלית נפגשו המיילדת מעיינה והיולדת זהבה.

"תוך כדי עליית המעלית הרגעתי את זהבה וביקשתי שתנשום עמוק כי אנחנו כבר מגיעים", מספרת מעיינה, "אבל היא כנראה לא הצליחה להתאפק ותוך כדי עליית המעלית היא כבר התחילה את תהליך הלידה. הראש של התינוק כבר התחיל לצאת והמעלית המשיכה לעלות".

כשהאחות ראתה שתהליך הלידה כבר קורה, היא התקשרה מתוך המעלית לצוות חדר הלידה שמיד התייצב עם כל הציוד הדרוש וחיכה מול היציאה מהמעלית. מיד שנפתחה המעלית פרש צוות חדר הלידה פרגודים סביב דלת המעלית ומיהר לבדוק שהיולדת זהבה והתינוקת בסדר.

"ראינו שהכל בסדר והנחתי את התינוקת החדשה שנולדה במעלית על הבטן של אמה כדי שתרגיש את החום", מספרת מעיינה. "החלטנו לא לחתוך את חבל הטבור והמשכנו עם היולדת לחדר הלידה כדי לסיים את כל מהלך הלידה ולטפל בתינוקת כמו שצריך".

לתינוקת החדשה שנולדה במעלית אין עדיין שם, אבל זהבה חושבת שגאולה יהיה שם מוצלח, "כמו גאולת עם ישראל", אומרת זהבה.

בואו לדבר על זה בפורום מיילדות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום