חולי סרטן ישתתפו בניסויים מחו"ל

(0)
לדרג

בקרוב: חולים ישראלים יוכלו להשתתף בניסויים קליניים - המתקיימים בארה"ב - במרכז הרפואי שיבא; זאת בעקבות שיתוף פעולה עם מרכז הסרטן הגדול בעולם

מאת: מערכת zap doctors

המרכז הרפואי שיבא ומרכז הסרטן Anderson M.D של אוניברסיטת טקסס, יחתמו מחר (ב') על הסכם חלוצי בנוסח "בית חולים אחות", לשיתוף פעולה אסטרטגי רחב היקף.

ההסכם יכלול תוכניות שיתוף פעולה בחינוך, בהדרכת רופאים, בשירותים קליניים ורפואיים, במחקר, בתוכניות לאבטחת איכות, חילופי סגל ואימוני צוותים בתחום האונקולוגיה וההמטולוגיה. לב ההסכם הוא שיתוף פעולה במחקר פיתוח ויישום קליני של תרופות, בחילופי טכנולוגיות וידע בין המוסדות, ובהקמתו של מרכז משותף לשיפור הטיפול בחולי סרטן. בנוסף, השאיפה היא שבעתיד יוכלו חולים המטופלים בשיבא להיכלל בניסויים קליניים הנערכים ב-Anderson M.D, בעוד שחוקרי שיבא המנהלים ניסוייים קליניים בטיפולים חדשים, בטכנולוגיה רפואית ובכלים לאבחון שפותחו בישראל, יוכלו לשתף פעולה באותם נושאים עם מקביליהם בבית החולים בטקסס.

"אנדרסון הינו אחד ממרכזי הסרטן החשובים ביותר בעולם בכל הקשור במחקר ובטיפול בחולים. החיבור של שיבא עם מרכז הסרטן המוביל והגדול ביותר בארה"ב, יביא תועלת עצומה למטופלים שלנו. אני מקווה שהמאמצים המשותפים של שני המרכזים יקדמו באופן משמעותי את המאמץ העולמי למאבק בסרטן", אומר מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין.

תוכנית לשיתוף פעולה

מדובר בהסכם ראשון מסוגו עבור בית חולים בישראל. ד"ר אמיר און, המנהל את התוכנית מהצד הישראלי אומר: "בהסכם זה אנו פותחים את הדלת לאמריקאים וחושפים אותם לרפואה הישראלית. כוונתנו לקדם תוכניות לשיתוף פעולה בין רופאים וחוקרים ממוסדות הרפואה והמחקר בארץ לבין עמיתיהם מארה"ב".

הרופא הראשון מטעם שיבא שייהנה מפירות ההסכם הוא ד"ר אביעד הופמן, כירורג אונקולוגי, שישהה החל מהקיץ ובמשך שלוש שנים בבית החולים בטקסס, ויעסוק שנתיים במחקר ושנה בהכשרה קלינית וכירורגית.

"המשימה שלנו היא עולמית ולא נוכל למלא אותה ללא שיתוף פעולה רחב עם מרכזים מובילים אחרים בעולם, כמו בית החולים שיבא בישראל", אומר נשיא בית החולים בטקסס, ג'ון מנדלסון. "יחד, בצירוף המשאבים המשותפים שלנו והרחבת המחקרים לחולים נוספים, אנו מגדילים את הסיכוי להפחית את הסבל ממחלת הסרטן לאנשים רבים".

בואו לדבר על זה בפורום חוסן - תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום