החייאה בזמן צנתור הצילה חיים

(0)
לדרג

תושב הגליל הגיע לביה"ח זיו כשהוא סובל מכאבי בטן, הקאות ושלשולים ואובחן כסובל מאוטם שריר הלב. הוא הועבר בדחיפות לצנתור שבמהלכו לקה 11 פעמים בדום לב

מאת: מערכת zap doctors

חייו של תושב הגליל ניצלו בזכות ערנותה של מתמחה בקרדיולוגיה במרכז הרפואי זיו, שאבחנה כאבי בטן ושלשולים של האיש כאוטם שריר הלב, מה שהוביל לכניסתו המידית לצנתור.

האיש, תושב אחד הקיבוצים בגליל, בן 52, הובא לחדר המיון במרכז הרפואי זיו לאחר שסבל במשך כמה שעות מכאבי בטן חזקים, הקאות ושלשולים. ד"ר אינה רוזנפלד, מתמחה בקרדיולוגיה, שאבחנה במהירות כי לא מדובר בקלקול קיבה, שלחה את המטופל בדחיפות לבדיקת אק"ג, שהראתה כי הוא סובל מאוטם שריר הלב.

"יצא מכלל סכנה"

המטופל הועבר בדחיפות לצנתור ביחידת הצנתורים במרכז הרפואי זיו בראשותו של ד"ר אלכס גולדברג. עקב מחלתו, תוך זמן קצר לקה האיש שמונה פעמים בדום לב ועבר שמונה תהליכי החייאה, עד שניתן היה להמשיך בצנתור, בו לקה עוד שלוש פעמים בדום לב.

"תוך כדי ההחייאות התחלנו לבצע צנתור ולפתוח את העורק הימני בלב, שנסתם וגרם להתקפי הלב", אומר ד"ר גולדברג. "מיד התייצב מצבו של האיש והוא יצא מכלל סכנה. הוא ישוחרר בימים הקרובים לביתו לאחר מעקב".

ד"ר גולדברג מסביר, כי "לעיתים מתבטא התקף לב בדופן התחתון של הלב בכאבי בטן עזים, הקאות ושלשולים ולא בכאבים בחזה, לכן יש להיות ערניים לתופעות כמו אלה הנמשכות כמה שעות ללא הפסקה, ולהגיע בהקדם האפשרי לחדר המיון לאבחון ולקבלת טיפול מתאים, העשוי להציל חיים".

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום