רגל נמחצה מעמוד בטון ענק

(0)
לדרג

ניצל בנס: עמוד במשקל של כחצי טון התנתק מתקרת הגראנד קניון בחיפה ונפל על רגלו של אושרי בוסקילה, אשר סובל משברים ברגל ומתאושש כעת בביה"ח כרמל

מאת: מערכת zap doctors

עמוד ענק במשקל חצי טון שנפל מהתקרה בגראנד קניון בחיפה כמעט הרג את אושרי מהצפון. "הרגשתי כמו רעידת האדמה בהאיטי", מספר בהתרגשות אושרי בוסקילה שניצל רק בנס מהתמוטטות התקרה ומאושפז במחלקה האורתופדית בבית החולים כרמל.

אושרי בן 31, הבעלים של חברה העוסקת בהריסת מבנים ובפינוי פסולת בניין, הגיע בסוף השבוע לבקר את הפועלים שלו, ההורסים את מתחם הקולנוע בקניון בחיפה. "קפצתי לראות כיצד מתקדמות עבודות ההריסה", מספר אושרי, "ועברתי עם הפועלים על התוכניות". פתאום נשמע רעש אדיר באולם ועמוד בטון ענק במשקל של כחצי טון התנתק מתקרת בית הקולנוע וצנח במהירות לעברו של אושרי. "שמעתי את הרעש וברחתי מיד הצידה", מספר אושרי. הבריחה הצידה התברר בדיעבד הצילה את חייו, ועמוד הבטון הענק שצנח מלמעלה מחץ במזל "רק" את רגלו.

אושרי הובהל מיד באמבולנס לחדר המיון בבית החולים כרמל שם אבחנו הרופאים פציעות ושברים קשים בכל הרגל. "אין ספק שמדובר בנס", אומר ד"ר חמד סעיד, רופא בכיר במחלקה האורטופדית בבית החולים כרמל. "אושרי סובל מפגיעה קשה ברקמות ומשברים בכל עצמות הרגל וכף הרגל. הוא מטופל כרגע בתרופות נגד כאבים ובחבישות לחץ, ואנו שוקלים לנתח את הרגל בהתאם למצב", מסביר ד"ר חמד.

עלייה במספר תאונות העבודה

"לצערנו ישנה עלייה לאחרונה בפציעות קשות מתאונות עבודה באזור חיפה והצפון", מעדכן מנהל המחלקה האורתופדית בבית החולים כרמל, ד"ר צבי כהן. "מגיעים אלינו למחלקה עובדים שנופלים מגבוה, אנשים עם שברים גדולים כתוצאה מנפילת חפצים וקירות, אנשים עם קטיעות של אצבעות בידיים וברגליים מכלי עבודה ותאונות נוספות. לפעמים זו רשלנות של העובד ולפעמים חוסר מזל".

"חשוב מאוד להקפיד על עבודה בתנאים סביבתיים טובים של אור והכרת השטח, ללבוש קסדות הגנה על הראש, לעבוד על סולמות תקינים וכמובן להקפיד על כל הכללים של בטיחות בעבודה. לצערי לא לכל המטופלים המגיעים אלינו יש המזל הגדול שהיה לאושרי הפעם", אומר ד"ר כהן.

אושרי מתאושש כעת במחלקה האורתופדית ומצבו מתייצב.

בואו לדבר על זה בפורום אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום