טיפול בדלקת כיבית בכרכשת

(0)
לדרג

מחקר חדש מוכיח כי התכשיר הפרוביוטי VSL#3 בטוח ויעיל בהשגת הפוגה קלינית בחולים עם דלקת כיבית בכרכשת (UC). צרכנות רפואית

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ממחקר חדש שפורסם ב-Clinical Gastroenterology and Hepatology עולה כי התכשיר הפרוביוטי VSL#3, הינו טיפול בטוח ויעיל בהשגת הפוגה קלינית בחולים עם דלקת כיבית בכרכשת (או כפי שמכונה בעגה המקצועית בקיצור UC - Ulcerative Colitis) פעילה בדרגה קלה-עד-בינונית. UC באה לידי ביטוי בשלשולים דמיים, כאבי בטן וכיבים.

החוקרים מסבירים ברקע למחקר כי ידוע שטיפול פרוביוטי עשוי לסייע בשמירה על הפוגה בחולי UC, אך לא ידוע עדיין רבות אודות האפשרות כי הטיפול יסייע בהשראת הפוגה בחולים אלו. במחקר הרב-מרכזי הנוכחי העריכו החוקרים את היעילות של VSL#3 בטיפול בחולים עם UC פעילה בדרגה קלה-עד-בינונית.

מדגם המחקר כלל מבוגרים עם UC בדרגה קלה-עד-בינונית, שחולקו באקראי לקבוצות שטופלו ב-VSL#3 במינון 3.6 x1012 CFU או פלסבו, פעמיים ביום, למשך 12 שבועות (77 חולים טופלו בתכשיר לעומת 70 חולים שטופלו בפלסבו).

ירידה במדד פעילות המחלה

היעד העיקרי של המחקר היה ירידה של 50% במדד פעילות המחלה הנקרא UCDAI (Ulcerative Colitis Disease Activity Index) לאחר 6 שבועות. היעדים המשניים כללו הפוגה לאחר 12 שבועות וירידה במדדי UCDAI לאחר 12 שבועות.

לאחר שישה שבועות, נמצא ששיפור של מעל 50% במדדי UCDAI היה נפוץ יותר משמעותית בקבוצת החולים שטופלו ב- VSL#3 - עשרים וחמישה חולים, בהשוואה לקבוצת מטופלי פלסבו (7 חולים בלבד, 10%). לאחר 12 שבועות, שיעורי ההפוגה בקבוצת המטופלים ב-VSL#3 עמדו על 42.9% (33 חולים), זאת בהשוואה ל-11 חולים בלבד שטופלו בפלסבו (15.7%).

בקבוצת המטופלים ב- VSL#3 תועדה גם ירידה גדולה יותר משמעותית במדדי UCDAI ובתסמינים ספציפיים לאחר 6 שבועות ולאחר 12 שבועות, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

לסיכום, VSL#3 נמצא במחקר זה בטוח ויעיל בטיפול בחולים עם UC פעילה בדרגה קלה-עד-בינונית.

המאמר בשיתוף מערכת doctors ו-e-Med

בואו לדבר על זה בפורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום