הטיפ השבועי: קניות בסופר

(0)
לדרג

הקניות בסופר עלולות להוות מכשול בשמירה על המשקל ולגרום לחריגה קלורית מיותרת. כך תתכוננו לקניה נכונה בסופר

מאת: ענת קייזמן

בימינו, קניות בסופר הופכות למשימה שאורכת זמן ושיש להתכונן אליה. לעיתים הקנייה הופכת לארוחה נוספת עם לא מעט קלוריות. רבים מהסופרים הפכו לקניוני אוכל קטנים הכוללים מאפיה, לעיתים מסעדה או מזנון ודוכני טעימות. למי שנמצא בתהליך של שינוי אורחות חיים וירידה במשקל עלולות הקניות בסופר להוות מכשול ולגרום לחריגה קלורית מיותרת.

להלן מספר טיפים שיעזרו לכם להתכונן לקניה בסופר בחוכמה:

יום הקניות: קבעו מועד קבוע שבו אתם הולכים לקניות. יום הקניות יהווה חלק מהלוח זמנים השבועי ויאפשר לכם להתכונן אליו בהתאם.

דאגו להיות שבעים: לעולם אל תלכו לקניות רעבים. הריחות המפתים כבר בכניסה, עלולים לגרום לנו לאבד שליטה ומהר. המאפיה מצד אחד, דוכני הטעימות מצד שני ולעיתים מזנון או מסעדה בהמשך. זכרו שאיתותי הרעב והפרשת מיצי עיכול מתחילים כבר בשלב ההרחה.

ערכו רשימה: הצטיידו ברשימה מסודרת של מוצרי המזון הדרושים לכם. התרכזו רק ברשימה וכך תמנעו מלעבור במעברים מיותרים ותחסכו כסף בסיום הקנייה.

היזהרו מהפיתויים שליד הקופה: בזמן ההמתנה הארוכה בתור "מלווים" אותנו הפיתויים מכל עבר. מצד אחד חטיפים מתוקים ומצידנו השני מבחר מרשים של סוכריות ומסטיקים בצבעים שונים ומפתים. השתדלו להתעלם מהם.

היפטרו מדברים מיותרים: בזמן הקנייה קיים צורך בלתי מודע למלא את העגלה. העגלות מיוצרות בגדלים אסטרונומיים כדי לגרום לנו לקנות כמה שיותר. אל תיפלו בפח של מעצבי העגלות, ובדרך לקופה, הוציאו מוצרי מזון מיותרים שקניתם.

דלגו על מעברים מיותרים: השתדלו שלא לעבור היכן שאין צורך. בעיקר במעברים הכוללים חטיפים, לחמים או ממתקים שעלולים לפתות אתכם. התרחקו אף מהמאפייה אם אינכם זקוקים ללחם. לעיתים קשה לעמוד בפני הריחות החזקים שיוצאים מהתנור.

למדו לקרוא את אשר במוצרים: למדו להבין את טבלת הערכים התזונתיים הכוללת בתוכה את כמויות הסוכר, השומן והמלח. למשל: חולי סכרת יתמקדו בכמות הפחמימות במזון; מי שיש לו כולסטרול בדם יבדוק את רמות השומן; הסובלים מיתר לחץ דם את כמויות המלח וכך הלאה. לא תמיד נכון להתרכז רק בכמות הקלוריות, אלא חשוב להתעכב גם על מקורן. היעזרו בדיאטנית קלינית אשר תלמדכם לקרוא את הכתוב על האריזות בצורה חכמה.

תאריך תפוגה וטריות: שימו לב לתאריכי התפוגה שעל המוצרים. לעיתים מבצעים המציעים אחד פלוס אחד או שניים פלוס אחד בחינם תפוגתם קצרה מאד. זכרו שקניית מוצר מסוים בכמויות, עלולה לגרור אתכם לחריגה מכיוון שתמיד "חבל לזרוק". לסיום, למדו לעשות קנייה חכמה וכך תהנו ובעיקר תחסכו הרבה כסף ובעיות בריאותיות בעתיד.

ענת קייזמן היא דיאטנית קלינית, מומחית לשינוי אורחות חיים ולירידה במשקל.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום