"ההד הרחב מעורר חששות"

(0)
לדרג

בעקבות רצח הילד לאון קלנטרוב, דגנית בן ניסן, פסיכולוגית קלינית וחברת הועדה להגנת הילד בשניידר ל-doctors: "קשר של ילד עם אדם מבוגר צריך לעורר חשד אצל ההורה"

מאת: ליאת עיני, כתבת doctors

הרצח האכזרי של לאון קלנטרוב בן ה-7 עורר חששות בקרב רבים מההורים, המעוניינים לעודד את ילדיהם להיות עצמאיים אך מודעים לסכנות הקיימות. המשטרה הכירה את האחים נאור ואדיר סודמי, החשודים ברצח, אך הם לא נעצרו עד היום משום שלא היו מספיק ראיות נגדם.

"באופן טבעי יש הד רחב שמעורר חששות בעקבות המקרה", אומרת ל-doctors דגנית בן ניסן, פסיכולוגית קלינית וחברת הועדה להגנת הילד במרכז שניידר לרפואת ילדים. "המסר של ההורים לילדיהם צריך להיות שצריך להיזהר ולא ללכת עם אנשים זרים, ובכלל צריכה להיות מודעות אצל ההורים שילדים לא צריכים להסתובב עם אנשים מבוגרים מהם. אין שום סיבה שילד קטן יסתובב עם מישהו בן 24, ואם הקשר מתקיים, הוא צריך לעורר חשד אצל ההורים".

הורה צריך לדעת איפה ילדו נמצא

למרות הלחץ ממקרים קשים מסוג הרצח האחרון, בן ניסן מדגישה כי חשוב להיזהר ולא לפגוע באמון הבסיסי של הילדים בסביבה בה הם חיים, אולם להסביר להם שיש אנשים שעלולים לפגוע בהם. "קל מאד לפתות ילד בן 7, לא צריך להיות מתוחכמים בשביל זה", היא אומרת.

בן ניסן אומרת כי חשוב שהורים ידעו איפה ילדיהם מסתובבים. "לא מומלץ שילדים צעירים יהיו מחוץ לבית שעות רבות. הורה צריך לראות ולדעת איפה ילדו נמצא, עם מי הוא משחק ומי ניגש אליו. מצד אחד צריך לשמור על הילדים ולהיות נוכח בחייהם, אך לא למנוע מהם את החופש והעצמאות".

בואו לדבר על זה בפורום פסיכולוגיה קלינית של הילד והמתבגר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום