חלק ממיקסר חולץ מחך של פעוטה

(0)
לדרג

בפעולה מהירה חולץ בביה"ח רמב"ם חלק של מיקסר שננעץ בתוך חך של פעוטה במהלך משחק בגן ילדים. החלק הגיע עד ל-23 מ"מ מחוליות עמוד השדרה בבסיס הגולגולת

מאת: מערכת zap doctors

גן הילדים יכול להיות מקום מסוכן מאד: ביום רביעי בצהריים הוזעקו צוותי הטראומה של חדר המיון במרכז הרפואי רמב"ם עקב הודעה על פעוטה שצפויה להגיע באמבולנס של מד"א לאחר שנפלה על חלק של מיקסר בגן הילדים בו שהתה.

כאשר הגיע האמבולנס התגלה מראה לא שגרתי, אפילו עבור הצוותים המנוסים של חדר המיון העמוס: על האלונקה שכב גבר בשנות העשרים לחייו ועליו שכבה פעוטה בת שלוש, צורחת ומחבקת את הגבר. לצוותי המיון הוסבר שהגבר הוא גנן (גננת זכר) בגן ילדים באחד מהיישובים סמוך לחיפה. הילדה, כך מסתבר שיחקה בגן עם חלק ממיקסר שמשמש ללישת בצק. היא הכניסה את החלק, פיסת מתכת בצורת ספירלה, שאורכו קרוב ל-20 ס"מ לפיה, והחלה לרוץ מסביב. בשלב מסוים היא מעדה כשפניה לכיוון הקרקע, וחלק המתכת נתקע עמוק בתוך החך שלה.

לילדה היה מזל גדול

הילדה הורדמה על מנת שלא תסבול מכאבים וד"ר שלומי ישראלית, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) של רמב"ם, הזעיק מייד לחדר ההלם מומחים לנוירוכירורגיה, פה ולסת, אף אוזן וגרון וכלי דם - מכיוון שלא היה ברור בשלב ראשוני עד כמה עמוק חדרה אותה פיסת מתכת.

צילום ה-CT הדחוף שנעשה הוכיח כי חלק המתכת נתקע בחך והגיע עד כדי 23 מ"מ מחוליות עמוד השדרה בבסיס הגולגולת, ולפיכך לילדה היה מזל גדול בכל הקשור בזווית החדירה של המתכת - המוח ועמוד השדרה לא נפגעו. בפעולה זהירה הוחלט לחלץ את המתכת בחדר ההלם בפיקוח של הרופאים המומחים, ולאחר מכן הועברה הילדה למחלקה לטיפול נמרץ ילדים להתאושש מההרדמה. למחרת (יום ה') שוחררה הילדה לביתה.

קרדיט צילום: באדיבות דוברות רמב"ם.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום