טיפול תרופתי באין אונות

(0)
לדרג

אין אונות מסיבות נפשיות או גופניות עלולה לפגוע קשות בביטחונו העצמי של הגבר ובזוגיות. טיפול תרופתי חדשני מביא לתוצאות מצוינות. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

אין אונות היא איום על הביטחון העצמי של גברים ועל היחסים במערכת זוגית. גם אם הסובלים ממנה לא מדברים עליה בריש גלי, הרי שהמערכת הרפואית מנסה להתמודד איתה. קיימות היום תרופות לשיפור הזקפה שמסייעות לתפקוד המיני, וכפועל יוצא גם לאיכות החיים ולזוגיות.

"הנתונים שיש לנו לגבי אין אונות הם בטווח מאוד רחב", אומר ד"ר אילן רבינוביץ', רופא פסיכיאטר מומחה ופסיכותרפיסט. "רוב הגברים מסתירים את הבעיה. אם בעבר חשבנו שאין אונות נפוצה בגילי 40 ומעלה, היום אנחנו נתקלים גם בגילאי 30-20 בחרדת ביצוע ובבעיות פסיכולוגיות. בגיל המבוגר יש תחלואה קבועה, כמו לחץ דם וסוכרת שפוגעת בביצוע. כל מחקר אמפירי נותן נתונים אחרים".

ד"ר רבינוביץ' מציין מחקר שבו נמצא ש-90% מהפסיכולוגים כלל לא שואלים את המטופלים על חיי המין שלהם, ושבקרב רופאים הנתונים גרועים אפילו יותר, לכן הנתונים לגבי אין אונות אינם מדויקים. "אנחנו כן יודעים", הוא אומר, "שהתכשירים לטיפול באין אונות הם הנמכרים ביותר בין התרופות הפסיכיאטריות, וזה מראה שהבעיה מאוד נפוצה".

תכשירים לטיפול בבעיה

איך גברים מגיבים לפגיעה בתפקוד המיני? ד"ר רבינוביץ' מסביר: "מין זה דבר מרכזי בחיים של אדם, כמו אוכל ושתייה. עבור נשים עדיין אין פתרון בדוק לבעיה שכוללת חשק ואורגזמה, כי אצל נשים האלמנט הפסיכולוגי מורכב יותר. אצל גבר בעיה בזקפה משפיעה באופן דרמטי. היא פוגעת בביטחון העצמי, בביטחון שלו כגבר, בחיי הזוגיות, בחיי החברה. כשאין חיי מין, בן הזוג הופך לשותף לדירה. מין הוא אחד המרכיבים הבסיסיים לזוגיות טובה. גם האישה מרגישה בתת המודע שאולי היא לא מספיק מושכת אם הגבר לא מתפקד מינית".

ד"ר רבינוביץ' מציין שבעשור האחרון יצאו לשוק תכשירים לטיפול באין אונות, שאת תוצאות הטיפול בעזרתן הוא מגדיר כמצוינות. "אנחנו מאוד מרוצים מהטיפולים והתוצאות נפלאות. אנחנו מייעצים לגבר לא לספר לבת הזוג שהוא לוקח את התכשיר, כדי שתהיה לה תחושה שהוא מאוד חושק בה".

התכשיר לויטרה של חברת התרופות באייר, שנמכר בישראל החל מ-2004, פועל בדומה לתכשירים האחרים לטיפול בבעיות בזקפה וגורם להרחבת כלי הדם בפין. עקב כך מוגברת זרימת הדם לאבר ובכך מביא לזקפה ממושכת. הלויטרה היא תרופת מרשם שניתנת במינונים 5, 10 או 20 מ"ג ולדברי החברה היא גורמת לפחות תופעות לוואי מתרופות מאותה המשפחה, מפני שהשפעתה מתמקדת בפין.

ד"ר רבינוביץ' אומר שלויטרה פועלת תוך 20 דקות והשפעתה נשארת עד 12 שעות. בניגוד לתכשירים ותיקים יותר, אין מניעה ליטול אותה לאחר ארוחה כבדה. הוא מוסיף כי ללויטרה יש את התוצאות הטובות ביותר אצל הסובלים מבעיות של לחץ דם וסוכרת, שבהן נפגעים כלי הדם הקטנים. משך הזקפה בה הוא האיכותי ביותר מבין התכשירים הקיימים ונמשך 10-3 דקות ללא שפיכה מהירה. "הפרמטר אינו רק הזקפה עצמה, אלא גם משך הזקפה", הוא מסביר.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעה בתיפקוד המיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום