ברית מילה לא פוגעת בסיפוק המיני

(0)
לדרג

מחקר חדש מוכיח: רוב הנשים שבני זוגן עברו ברית מילה דיווחו כי הסיפוק המיני שלהן לא נפגע. חלקן אף דיווחו שחל שיפור לטובה בהרגשתן

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר שפורסם בגיליון דצמבר 2009 של ה-BJU International, עולה כי הרוב המכריע של נשים שבני זוגן עברו ברית מילה לא דיווחו על פגיעה בסיפוק המיני שלהן.

לדברי החוקרים, בעבר עלתה השערה כי הסרת העורלה של הגבר עלולה לפגוע בהנאת הנשים מיחסי המין. עם זאת, במחקר קודם שערכו נמצא כי ברית המילה אינה פוגעת בסיפוק המיני של גברים. החוקרים מסבירים כי ברית מילה עשויה לצמצם את התפשטות נגיף ה-HIV, ומוסיפים כי עבודות קודמות שנערכו באוגנדה, קניה ודרום אפריקה הדגימו כי ברית מילה הובילה לצמצום שיעורי ההדבקה ב-HIV ב-50%-60%.

מומחה מהתחום ציין כי ברחבי אפריקה קיימת קורלציה בין השכיחות הגבוהה של נשאות HIV ובין שיעורים נמוכים של גברים נימולים. לדבריו, עליה בשיעור ביצוע ברית המילה עשויה לצמצם את שיעורי ההדבקה ב-HIV בעשורים הבאים, ולתמיכת הנשים במהלך יש חשיבות רבה. המומחה הוסיף כי בארה"ב קיימים מתנגדים לביצוע ברית מילה, בטענה שהפרוצדורה עלולה לפגוע ברגישות הפין, אם כי רוב הגברים אינם מתלוננים על פגיעה בתחושה.

הסיפוק המיני לא השתנה

המחקר כלל 455 נשים בגיל 15-49 שנים מאוגנדה, שבני זוגן עברו ברית מילה במסגרת מחקר אקראי, שבדק את הקשר בין ברית מילה לשיעור ההדבקה ב-HIV. החוקרים ראיינו את הנשים בנוגע לסיפוק המיני שלהן לפני ואחרי שבני זוגן נימולו.

מתוצאות המחקר עולה כי רק 2.9% מהנשים דיווחו על ירידה בסיפוק המיני שלהן לאחר שבן זוגן עבר את הפרוצדורה. 57% מהנשים דיווחו כי לא חל שינוי בסיפוק המיני, ו-39.8% מהנשים דיווחו על שיפור בסיפוק המיני. החוקרים מציינים כי לא נמצא קשר בין הסיפוק המיני ובין הגיל, הדת או רמת ההשכלה של הנשים.

החוקרים מדווחים כי ההסבר השכיח ביותר שנתנו הנשים לעליה בסיפוק המיני היה היגיינה טובה יותר של הפין. הסברים אחרים כללו סיפוק מיני גדול יותר של הגבר, חשק מיני רב יותר מצד הגבר, שיפור באיכות הזקפה ותדירות אורגזמה גבוהה יותר של הנשים. לעומת זאת, רוב הנשים שדיווחו על ירידה בסיפוק המיני, סיפרו כי חלה ירידה בחשק המיני שלהן. אחרות ציינו כי חלה ירידה בחשק המיני של בן זוגן וכי הופיעו בעיות זקפה.

לאור תוצאות המחקר מסכמים החוקרים כי רוב הנשים שבני זוגן נימולו דיווחו כי לא חל שינוי או שחל שיפור בסיפוק המיני שלהן.

בואו לדבר על זה בפורום סקסולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום