האם השימוש בוולטרן מסוכן?

(0)
לדרג

ה-FDA הודיע כי לשימוש בוולטרן ג'ל מתלוות תופעות לוואי קשות המתבטאות בהפרעות בתפקוד הכבד. מומחים בישראל מקבלים בחשדנות את ההודעה

מאת: ליאת עיני, כתבת doctors

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) הודיע כי לוולטרן ג'ל ולתרופות המכילות את החומר הפעיל דיקלופנאק מתלוות תופעות לוואי קשות, המתבטאות בהפרעות בתפקוד הכבד.

בעקבות הודעה זו פנה משרד הבריאות אל כל החברות המשווקות את התרופות עם החומר הפעיל דיקלופנאק ודרש מהן לעדכן את העלונים ולהוסיף אזהרה לגבי הסיכונים. יש לציין, כי מדובר בתכשירים פופולריים הניתנים במשחה, ג'ל, גלולה או זריקה לטיפול בכאבים אורתופדיים.

"לכל תרופה יש תופעות לוואי"

"שנים אנו יודעים שהתרופות הלא סטרואידליות נוגדות כאב, עלולות לגרום להפרעה כלשהי בכבד", אומר ל-doctors פרופ' רן אורן, יו"ר החברה הישראלית לחקר הכבד ומנהל יחידת הכבד במכון הגסטרו במרכז הרפואי ת"א (איכילוב). "אולם לגבי עוצמת ההפרעה ושכיחותה - הנתונים לא ברורים ולכן צריך לעקוב אחרי אנזימי כבד".

לגבי הודעת ה-FDA, פרופ' אורן אומר כי, "כנראה התחילו להגיע דיווחים על תופעות לוואי קשות ולכן הוחלט להזהיר את הציבור. יש תרופות שה-FDA אומר להוריד מהמדפים, אולם במקרה הזה לא הייתה המלצה כזו, ולכן צריך להתייחס להודעה בזהירות. לכל תרופה יש תופעות לוואי ונותנים אותה כשצריך לטפל בבעיה מסוימת".

"אין שינוי בנוהל הטיפול בחולים"

ד"ר בני ברנפלד, סגן מנהל המחלקה האורטופדית במרכז הרפואי כרמל, אומר ל-doctors כי הוא מופתע מהודעת ה-FDA וקשה לו להאמין שהתרופה מהווה סיכון. "מדובר בתרופה אמינה שנמצאת בשימוש 25 שנה ולא ידענו או קיבלנו דיווחים על בעיות בכבד כתוצאה מהתרופה, אך היה ידוע על תופעות לוואי שונות".

"נכון לעכשיו אין שינוי בנוהל הטיפול בחולים", אומר ד"ר ברנפלד, "אולם לא נותנים את התרופה לחולים עם בעיות בכבד ובכליות". עוד הוא מוסיף, כי "לא התקבלה הודעה ממשרד הבריאות או אזהרה כלשהי מבחינת הטיפול הניתן לחולים. צריך להמשיך לעקוב אחר דיווחים, אך בהחלט אני אמשיך לתת לחולים את התרופה. אני לא מאמין שנגיע למצב שיודיעו לא להשתמש בה".

בואו לדבר על זה בפורום אורתופדיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום