סל התרופות: "נעשה פה מחטף"

(0)
לדרג

כך אמר יו"ר ארגון רופאי המדינה בדיון בנושא מימון טיפולי שיניים לילדים. סגן שר הבריאות אמר בתגובה: "65 מיליון ש"ח הוא סכום התחלתי בלבד"

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה דיון דחוף בעקבות החלטתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן להקצות 65 מיליון שקלים מסל התרופות לטובת טיפולי שיניים לנזקקים.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, פתח את הדיון ואמר: "זהו מהלך מבורך אולם אין לנו את הנתונים לבדוק האם מהלך כזה אכן ייצא לפועל, שכן לא ברור היכן ומי יבצעו את טיפולי השיניים ולא ברור מתי יקבלו האזרחים הנזקקים את טיפולי השיניים. ברור שתקציב של 65 מיליון שקלים לא יספיק לכלום".

ח"כ כץ הוסיף ואמר כי "ללא ספק מדובר במהלך פורץ דרך לטיפולי שיניים חינם לילדים אבל המהלך עלול לפגוע גם בסל התרופות".

ילדים עניים לא מקבלים טיפולי שיניים

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר: "ניהלתי בהצלחה בחודשים האחרונים מאבק קשה מול משרד האוצר על מנת למנוע ממנו פגיעה בתקציב סל התרופות .לפני 15 שנה נעשתה מהפכה בישראל כאשר נקבע סל בריאות ממלכתי. החוק שחוקק אז קבע כי טיפולי שיניים יהיו חלק מסל הבריאות. חלפו 15 שנה ולא קרה כלום". לדברי סגן השר ליצמן, "המחירים של רופאי השיניים מרקיעי שחקים. אין סיבה שטיפול שורש יעלה 1,500 שקלים, כאשר החומר לטיפול שורש עולה 150 שקלים. 15 שנה שילדים עניים לא מקבלים טיפולי שיניים ולכן חייבים לעשות את השינוי אחת ולתמיד. 65 מיליון הוא סכום התחלתי בלבד, אנו מקווים להגיע לתקציב של 170-180 מיליון שקלים לשנה". לגבי הליך קבלת ההחלטה אמר סגן השר - "תכננתי להביא את ההחלטה לישיבת הממשלה שלשום, כיוון שביום א' הבא מתכנסת וועדת סל התרופות ומסכמת את החלטותיה. חשבתי שנכון שלקראת הישיבה הם ידעו מה הסכום שעומד לרשותם".

ח"כ אריה אלדד השיב: "קבוצה גדולה זו או אחרת של חולים במחלות קשות לא יוכלו לקבל עכשיו מענה למחלות שלהם. התערבות פוליטית חיצונית שמחליטה ש-65 מיליון שקלים יוקצו לטיפולי שיניים היא הבעיה העיקרית. קיצצו מהיכולת של וועדת סל התרופות לקבל החלטה מקצועית".

"כל החלטה תגרור אחריה טענות"

ח"כ יולי תמיר ציינה כי "טיפולי שיניים הם חשובים, אבל מדוע על חשבון סל התרופות? החומה הבצורה נפרצת ולכן לצערי זו רק ההתחלה. למעשה מדובר בקיצוץ ראשוני בסל התרופות ואנחנו נמצא את עצמנו שוב באותה סיטואציה". ואילו ח"כ אורלי לוי הגנה על החלטת סגן השר: "אני מברכת את סגן השר שמבצע החלטה שהתקבלה כבר לפני 15 שנה".

יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר זיו נר יצחק: "ועדת סל התרופות היא וועדה מקצועית וחשוב מאוד שתישאר בידיים מקצועיות. נעשה פה מחטף שכתוצאה ממנו יילקחו 65 מיליון שקלים מסל התרופות ולא ייעשה בהם שימוש. מדובר בפחות כסף לתרופות שבנו עליו בוועדת סל התרופות".

מנכ"ל משרד הבריאות איתן חי עם אמר: "כולם מסכימים שצריך להפעיל מנגנון לטיפולי שיניים לנזקקים. אז מדוע זה לא קרה עד עכשיו? כולם מסבירים כמה זה חשוב ואף אחד לא עשה כלום. מדובר בטיפול במגזר של העניים ובמדיניות מכוונת של משרד הבריאות ולא בעוד טכנולוגיה. כל החלטה שניקח תגרור אחריה טענות לפגיעה מצד קבוצה כזו או אחרת. גם אם היה תקציב של מיליארד שקלים היו כאלה שבצדק היו מתלוננים שנשארו בחוץ. לעניים אין כסף להגיע ולהפגין מול משרדי הממשלה וזאת בניגוד לקבוצות אחרות".

בואו לדבר על זה בפורום סל תרופות - מידע וייעוץ.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום