הצעת חוק להוזלת תרופות

(0)
לדרג

הצעת חוק חדשה קובעת כי קופות החולים יחוייבו למכור מנת תרופה בגודל הקרוב ביותר לרשום. כך הן לא יוכלו לפצל את מתן התרופות ולגבות מחיר כפול

מאת: מערכת zap doctors

ח"כ ד"ר רחל אדטו הגישה אתמול (ד') הצעת חוק המחייבת ניפוק של רישום מרשם באריזה הקרובה ביותר בגודלה למנת התכשיר המופיעה במרשם. הצעת החוק באה למנוע מצב בו יירשם למבוטח מרשם בעל מספר אריזות על מנת להגדיל את תשלום ההשתתפות העצמית. קופה אשר תעבור על חוק זה, תחויב בתשלום קנס אשר יועבר לידי המבוטח הנפגע. להצעת החוק שותפים חברי הכנסת אמנון כהן (ש"ס) וחיים אורון (מרץ).

תופעה פסולה

"כיום חולה הרוכש תרופות מרשם, נדרש לשלם השתתפות עצמית בנפרד לכל אריזת תרופות", אומרת ד"ר אדטו. "מצב זה יצר תופעה לפיה במקרים מסוימים מנת התרופה הנדרשת לחולה, מחולקת למספר אריזות במקום לרכזה באריזה אחת, כפועל יוצא מוכפל או משולש סכום ההשתתפות העצמית שמשלם החולה. תופעה זו הינה פסולה, ומכאן הצורך לעגן בחקיקה כדי להגן על הציבור".

הצעת החוק קובעת כי המרשם ינופק באריזה הקרובה ביותר בגודלה למנת התכשיר המופיעה במרשם. ההצעה אוסרת את פיצול הכמות למספר אריזות באופן שייקר את ההשתתפות העצמית ובנוסף נקבע כי מבוטח, אשר קופת החולים בה הוא מבוטח פעלה בניגוד להוראה זו, יפוצה על ידי קנס, שגובהו ייקבע בתקנות על ידי שר הבריאות, ויועבר למבוטח.

בואו לדבר על זה בפורום פורום רפואה ומשפט.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום