מיץ רימונים לטיפול בשפעת החזירים

(0)
לדרג

ביחידה למחלות זיהומיות של המרכז הרפואי הלל יפה החלו לבצע מחקר ייחודי, הבודק את האפשרות להציע טיפול טבעי לחולי שפעת עונתית ושפעת החזירים

מאת: מערכת zap doctors

בחודש האחרון החלה היחידה למחלות זיהומיות של המרכז הרפואי הלל יפה לבצע מחקר ייחודי שבודק את ההשפעה של שילוב בין מיץ רימונים (עם וללא נטילת תרופת התמיפלו), כמסייע בטיפול בשפעת החזירים ובשפעת העונתית.

ד"ר גרשון קרן, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי הלל יפה ויוזם המחקר, מסביר על הרעיון למחקר: "ידוע כי מיץ רימונים עשיר בנוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים) שמסייעים בהאטת תהליך ההזדקנות. בנוסף ידוע כי יש לו סגולות של סיוע לזרימה התקינה של הדם בכלי הדם ולניקוי רדיקלים רעילים חופשיים מגוף האדם. על פי מחקר שנעשה בטכניון בחיפה, נמצא כי יתרונות אלו של מיץ הרימונים עשויים להגן מפני מחלות לב ושבץ. יתרונות נוספים של האנטי אוקסידנטים הקיימים במיץ רימונים על פי מחקר זה הם: עיכוב חמצון הכולסטרול הרע - LDL, עיכוב חמצון של הכולסטרול הטוב - HDL (דבר המאפשר לו לפעול בצורה אפקטיבית יותר בהוצאת עודפי הכולסטרול מהעורקים), עיכוב הצטברות טסיות דם, הורדת לחץ דם בחולים עם יתר לחץ דם ועוד".

ביולי 2009 פורסם מחקר עדכני של חוקרים ממכון הלב באוניברסיטת יוסטון, טקסס בארה"ב, שבדק את השפעת מרכיבי מיץ הרימון (מיצויים של הפוליפנולים המצויים ברימון) על חלוקת נגיף השפעת מסוג A (H3N2) ופגיעה בהתרבותו של הנגיף בניסוי בתאים בתנאי מעבדה. המחקר הראה, שהוספה של מרכיבי תרופת התמיפלו יחד עם הפנולים של מיץ הרימון גרמו לאפקט מצטבר על מניעת התרבות נגיף השפעת בתאים שהיו נגועים בנגיף שפעת A.

למיץ רימונים השפעה טיפולית טובה

ד"ר קרן אומר כי "מחקרים אלו, הביאו את היחידה למחלות זיהומיות ב"הלל יפה" לרעיון של ביצוע מחקר שיבדוק את מתן מיץ רימונים בהקשר של שפעת החזירים וכן על השפעת העונתית". יש לציין כי מטרת המחקר היא לטפל בחולים במחלת השפעת (העונתית או שפעת החזירים).

המחקר נעשה בהתאם לכל האישורים המקובלים, כאשר מי שישתתף בו יזכה לקבל את הטיפול של מיץ רימונים מחוזק או לחילופין, תרופת פלצבו (דמי), זאת במטרה להוכיח כי אכן למיץ הרימונים השפעה טיפולית טובה על חולים אלו.

חולים, מעל גיל 12, שנבדקו על ידי הרופא בקהילה או במיון ונחשדים כחולים בשפעת ומעוניינים לקחת חלק במחקר, מוזמנים להגיע למרפאת השפעת של היחידה למחלות זיהומיות במרפאות החוץ של המרכז הרפואי, כל יום בין השעות 10:00-12:00. המחקר אינו דורש צורך בהפניית רופא או בטופס הפניה מקופת החולים.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום