צעירים מעדיפים להשתמש בקונדום

(0)
לדרג

סקר מגלה כי 67% מצעירי ישראל השתמשו באמצעי מניעה בשנה האחרונה. צעירים עד גיל 24 מעדיפים קונדום, וגברים משתמשים באמצעי מניעה יותר מנשים

מאת: מערכת zap doctors

אמצעי המניעה השכיח ביותר בקרב צעירים הוא הקונדום - משתמשים בו 42%, לעומת 32% שעושות שימוש בגלולה למניעת הריון. כך עולה מסקר חדש שנערך על ידי מכון ברנדמן עבור דורקס, המשווק על ידי חברת ניאופרם. עוד עולה מן הסקר כי גברים משתמשים יותר באמצעי מניעה מאשר נשים.

קונדומים וגלולות - הנפוצים ביותר

הסקר שנערך בקרב 509 גברים ונשים בגילאי 16-40 חילוניים ומסורתיים, בחן את המודעות לאמצעי מניעה ואת הרגלי השימוש בהם. על פי הסקר 67% מצעירי ישראל השתמשו באמצעי מניעה כלשהו בשנה האחרונה, כאשר אמצעי המניעה השכיחים ביותר הם כאמור קונדומים (42%) וגלולות (32%); שאר אמצעי המניעה כהתקן, מדבקה וטבעת קיבלו אחוזים בודדים. עוד ניתן לומר כי על פני השנים, הפופולריות של אמצעי המניעה הנבחר משתנה - כאשר אצל צעירים עד גיל 24 שולט הקונדום (52%) מבין המשתמשים, בגילאי 25-29 הגלולה היא האמצעי הפופולרי (50%), ובהמשך שוב הקונדום עולה מעט על הגלולה (32% קונדום לעומת 28% גלולה).

עוד העלה הסקר כי קיים אחוז גבוה יותר של משתמשים באמצעי מניעה אצל הגברים (71% מהגברים משתמשים באמצעי מניעה לעומת 64% מהנשים שעושות זאת). כמו כן עולה כי קבוצת הגיל המשתמשת באופן הנרחב ביותר באמצעי מניעה היא הקבוצה בגילאי 25-29, בה משתמשים 78% באמצעי מניעה. בגילאי 16-24 משתמשים 64% בלבד באמצעי מניעה, ובגילאי 30-40 משתמשים 65% באמצעי מניעה כלשהו. באופן צפוי רווקים משתמשים יותר באמצעי מניעה מאשר נשואים - 71% מהרווקים, ו-61% מהנשואים.

בואו לדבר על זה בפורום גלולות ואמצעי מניעה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום