הסדרת הקנביס הרפואי בישראל

(0)
לדרג

מהפכה? ועדת העבודה הרווחה והבריאות קוראת למשרד הבריאות לנקוט בדחיפות בצעדים שיסדירו את הגידול, ההפצה והשימוש בקנביס הרפואי

מאת: מערכת zap doctors

וועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה אתמול (ב') דיון ראשון בנושא הסדרת הקנביס הרפואי בישראל. הוועדה רשמה לפניה כי השימוש בקנביס רפואי בהיתר הולך וגובר ונותן מענה לחולים רבים. בהתאם, גדולות ההוצאות של המגדלים והמפיצים, הפועלים היום ללא מימון או תגמול כספי.

הסדרת הנושא תוך 4 חודשים

הוועדה קוראת למשרד הבריאות לנקוט בדחיפות בצעדים שיסדירו את הגידול, ההפצה והשימוש בקנביס הרפואי. כמו כן, יש להבטיח את סדירות האספקה לחולים ואת הרווח הנחוץ למגדלים הוועדה קובעת כי במסגרת ההסדרה של גידול קנביס רפואי ואספקתו, יש לקבוע קריטריונים לפיקוח על הליך הייצור, על איכות החומר, השיווק שלו ובעיקר לקבוע קריטריונים שימנעו זליגה של החומר לידיים עברייניות.

הוועדה קבעה כי על משרד הבריאות להבטיח שהסדרת הנושא לא תהפוך את המוצר שניתן עד כה בחינם ליקר מדי בעבור הצרכנים. הוועדה דורשת ממשרד הבריאות דיווח בתוך 4 חודשים להשלמת הליך הסדרת הגידול, השימוש ההפצה והפיקוח על הקנביס הרפואי.

נטל כלכלי גדול למגדלי הקנביס

בפתח הדיון הודיע ח"כ חיים כץ בגילוי נאות: "מעולם לא השתמשתי בשום סוג של סם. אני מבין כי עד כה הנושא עובד בפילנתרופיה מוחלטת, ודעתי כי הנושא חייב לעבור הסדרה אמיתית שתאפשר לטפל בחולים טוב יותר".

ח"כ אריה אלדד אמר בוועדה כי "אין חילוקי דעות בקהילה הרפואית שהקנביס עוזר להתמודד עם מחלות מסוימות ומשפר את איכות החיים של חולים קשים. יכול להיות שיהיה צורך בחקיקה כתוצאה מהמעבר להנחיות ולהסדרים של משרד הבריאות. אם החוק יהיה ברור דיו לא תהיה זליגה לעבריינות פלילית".

ד"ר יהודה ברוך, מנכ"ל בית החולים אברבנל: "אנו ניצבים בפני מספר בעיות שעל פתרונן אנו עובדים עתה. לא נכון להישען על ספק אחד שייגדל באופן פילנתרופי. יש צפי כי מספר המשתמשים יגדל בתקופה הקרובה". ד"ר ברוך הציג בפני הוועדה חלק מתוכנית ההסדרה של השימוש, הגידול וההפצה של הקנביס הרפואי.

"אנו לא נכנסים לשיקולים של משרד הבריאות. אנו מודאגים מהיבט אחר - החשש מזליגה של חומר לידיים עברייניות ולכן אנו תומכים בהסדרת הנושא", אמרה אורית שפירא נציגת משטרת ישראל.

ד"ר ישראל פיטוסי מהמחלקה ליבוא וסמים במשרד הבריאות אמר בוועדה כי "עמדת משרד הבריאות היא שצריך לתת מריחואנה רפואית לחולים".

צח קליין, מנכ"ל חברת תיקון עולם, אמר: "אנו מספקים לכ-700 מטופלים והכול בדרך פילנתרופית. יש עלינו נטל כלכלי גדול. אנו חשים בשאננות כי הנושא חייב הסדרה במהירות ולצורך זאת יש לתת לד"ר ברוך להמשיך ולפעול לקידום הנושא".

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ תרופתי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום