"אנשים לא מאמינים שכואב לנו"

(0)
לדרג

כך טוענים כ-60% מהחולים הסובלים מכאב כרוני בסקר חדש. לעומת זאת, 76% מהמתמודדים עם כאב כרוני מתייחסים אליו כמחלה בפני עצמה

מאת: מערכת zap doctors

כ-60% מהסובלים מכאב כרוני מעידים כי אמרו להם שהכאב שלהם הוא "בראש" (בעיה פסיכולוגית). כך עולה מסקר חדש לרגל שבוע המודעות הישראלי לכאב, שערכה העמותה למאבק בכאב בין חבריה.

ממצאי הסקר משקפים תמונת מצב עגומה: הכאב הופך את חייהם של החולים לסיוט, גם במקרים בהם החולים סובלים ממחלה נוספת, הכאב תמיד משפיע עליהם באופן ההרסני ביותר. בהתאם לכך, 76% מהמתמודדים עם כאב כרוני מתייחסים לכאב הכרוני המלווה אותם כמחלה בפני עצמה. למרבה הצער, נוסף על ההתמודדות עם הכאב והסבל היומיומיים, נאלצים החולים להתמודד גם עם חוסר אמון מצד הסובבים אותם ובכלל זה מצד הגורמים שאמורים לטפל בהם.

חוסר אמון מצד חברים ורופאים

מנתוני הסקר עולה כי 46% מהסובלים מכאב כרוני מעידים כי אנשי צוות רפואי לא האמינו להם שהם סובלים מכאב. כמו-כן, 47% מהסובלים מכאב כרוני מעידים כי חברים שלהם לא האמינו להם שהם סובלים מכאב.

על-פי הסקר, 46% מהסובלים מכאב כרוני אשר עובדים לפרנסתם העידו כי נתקלו ביחס של חוסר אמון כלפי הכאב שלהם במקום עבודתם, ואילו 22% מהסובלים מכאב כרוני העידו כי הם לא מסוגלים לעבוד. ל-51% מהסובלים מכאב כרוני אין הכרה (אחוזי נכות) מביטוח לאומי.

אין הכרה במחלה

אחד מתוך כל שישה ישראלים סובל מכאב כרוני. כאב נחשב לכרוני כאשר הוא ממשיך מעבר לזמן ההחלמה המצופה ויכול ללוות אדם לאורך שנים. כאב זה, להבדיל מכאב אקוטי (חריף), מהווה מחלה בפני עצמה. הכאב הכרוני פוגע ביכולת התפקוד הגופני והנפשי ובעל השלכות שליליות, מן ההיבט המשפחתי, החברתי והכלכלי.

"העדר ההכרה הרשמית בכאב כרוני כמחלה אמיתית וייחודית גורם לכך שחולים רבים נאלצים להתמודד עם חוסר אמון מצד המערכת", אומרת מנדי לייטון-בלישה, יו"ר העמותה למאבק בכאב. "זאת ועוד, חולים רבים אשר אינם מסוגלים לתפקד בגלל מחלת הכאב הכרוני נותרים ללא הכרה במחלתם, וכתוצאה אינם זוכים לטיפול מצד הגופים האחראים כגון משרד הביטחון וביטוח לאומי. על רקע זה העמותה למאבק בכאב פנתה במכתב אל מנכ"ל משרד הבריאות בבקשה להכיר רשמית במחלת כאב כרוני במסגרת ספר המחלות של מדינת ישראל על-ידי הוספת קוד חדש ונפרד".

בואו לדבר על זה בפורום תמיכה וסיוע לסובלים ממחלות ופציעות קשות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום