טיפול הורמונלי כגורם סיכון לתמותה

(0)
לדרג

מחקר חדש מוכיח: טיפול הורמונלי חליפי מביא לירידה בשיעורי התמותה בנשים צעירות לאחר הפסקת הווסת. החוקרים סבורים כי התועלת של הטיפול עולה על הסיכון הכרוך בו

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ממטה-אנליזה חדשה שפורסמה במהדורת נובמבר של American Journal of Medicine וכללה נתונים ממחקרים מבוקרים, עם למעלה מ-16 אלף נשים, עולה כי טיפול הורמונלי חליפי מביא לירידה בשיעורי התמותה בנשים צעירות לאחר-מנופאוזה (הפסקת ווסת).

לדברי החוקרים, המסקנה העיקרית העולה מהמחקר היא כי לטיפול הורמונלי חליפי בנשים צעירות לאחר-מנופאוזה (שלרוב מקבלות את הטיפול) יש תועלת העולה על הסיכון הכרוך בו.

ירידה בשיעורי התמותה

החוקרים ערכו מטה-אנליזה של עשרה מחקרים אקראיים-מבוקרים ושמונה מחקרים תצפיתיים. כל המחקרים כללו נשים בגיל ממוצע של פחות מ-60 שנים, וארכו לפחות שישה חודשים. במחקרים האקראיים, לאחר 83 אלף שנות-אדם, הסיכון היחסי לתמותה עם טיפול הורמונלי חליפי עמד על 0.73.

החוקרים המשיכו לאחר מכן לבחון את הנתונים מהמחקרים התצפיתיים, שעקבו אחר למעלה מ-200 אלף נשים, במשך 14 שנים, בממוצע. הסיכון היחסי לתמותה עם טיפול הורמונלי חליפי עמד על 0.78.

לאור הנתונים הללו, החוקרים מסבירים כי הממצאים ממחקרים תצפיתיים ואקראיים העלו מסקנות דומות, כששניהם הדגימו ירידה בשיעורי התמותה, עם ירידה של כ-25% בתמותה.

החוקרים מוסיפים כי יש להתייחס לממצאים אלו, תוך התייחסות לתועלת ולנזקים של טיפול הורמונלי. עם זאת, מהעדויות עולה כי טיפול הורמונלי מביא לשיפור איכות החיים ותוחלת החיים בנשים לאחר מנופאוזה.

המאמר בשיתוף מערכת doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום