יחסי מין: מין יחסים שכאלה

(0)
לדרג

בשורה לגברים: מחקר חדש מגלה כי טיפול בלויטרה מעלה את משך הזקפה, ומשפר את ההנאה מיחסי מין. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

עד כה המחקרים שעסקו בהערכת היעילות של הטיפול בהפרעות זקפה התמקדו בשאלה אם הושגה או לא זקפה שהובילה למשגל מוצלח, כלומר משגל עם חדירה. מחקר חדש זה שנקרא ENDURANCE בדק את ההשפעה של תרופת vardenafil (לויטרה) במינון של 10 מ"ג על משך הזמן שבו נשמרה זקפה שהובילה למשגל מוצלח, בהשוואה לטיפול פלציבו.

איכות התפקוד המיני

מדידת משך הזקפה מהווה מדד חשוב נוסף להצלחת הטיפול, וזאת לאור העובדה הידועה שאיכות התפקוד המיני קשורה גם למשך המשגל ולא רק לשאלה אם בוצע או לא. המחקר היה אקראי, רב מרכזי, כפול סמיות, מבוקר פלצבו עם מעבר בין קבוצות שנמשך 4 שבועות, לאחר חלוקה אקראית לקבוצות שקיבלו לויטרה במינון קבוע של 10 מ"ג או פלציבו, אשר נלקחו על-ידי המשתפים 60 דקות לפני משגל מתוכנן.

יעד הקצה המרכזי של המחקר היה משך הזקפה כפי שנמדד על-ידי שעון עצר, אשר הוגדר מזמן שהזקפה הייתה נראית לעין ונוקשה מספיק לצורך חדירה, עד הוצאת איבר המין מנרתיק השותפה למגע המיני (כלומר, מייד לאחר שהמשתתף סיים את האקט המיני, הוא הפעיל שעון עצר ששימש את החוקרים לצרכי המדידה).

הבטיחות הוערכה באמצעות רישום דיווח תופעות לוואי, בדיקות מעבדה, סימנים חיוניים ומדידות א.ק.ג..נמצא שמתוך 191 הגברים שנכללו באוכלוסיית המחקר, 40% סבלו מהפרעות זקפה בדרגה בינונית ו-33% מדרגה חמורה, בתחילת המחקר.

החוקרים מדווחים כי משך הזקפה המוביל למשגל מוצלח היה ארוך יותר משמעותית במטופלים בלויטרה בהשוואה לפלציבו: 12.8 דקות מול 5.45 דקות בממוצע. לויטרה נסבלה היטב במחקר זה: מרבית תופעות הלוואי היו קלות עד בינוניות מבחינת עוצמתן.

החוקרים מסכמים כי טיפול בלויטרה 10 מ"ג מספק עדיפות מובהקת במשך הזקפה המובילה למשגל מוצלח, בהשוואה לפלציבו בגברים עם הפרעות בתפקודי זקפה.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעה בתיפקוד המיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום