תרגילי טאי-צ'י מקלים על כאבי ברכיים

(0)
לדרג

גוף ונפש: על-פי מחקר חדש, תרגילי טאי-צ'י עשויים להקל על כאבי ברכיים על-רקע אוסטיאוארתריטיס בחולים מבוגרים

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש שפורסם במהדורת נובמבר של Arthritis Care & Research, עולה כי תרגילי טאי-צ'י עשויים להקל על כאבי ברכיים על-רקע אוסטיאוארתריטיס בחולים מבוגרים.

החוקרים מסבירים כי טאי-צ'י היא אומנות לחימה סינית המבוססת על תנועות איטיות וקצביות, והתרגילים משפיעים על הגוף והנפש ועשויים לסייע בטיפול בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברך. תוצאות המחקר שמות דגש על הצורך במחקרים נוספים להערכת המנגנונים הביולוגיים והתועלת בתרגילי טאי-צ'י.

טאי-צ'י לעומת הדרכות

מדגם המחקר כלל 40 משתתפים מאזור בוסטון, עם אוסטיאוארתריטיס סימפטומאטי של הברכיים, במצב בריאותי טוב פרט לכך. הגיל הממוצע של המשתתפים עמד על 65 שנים, עם ערכי BMI סביב 30 ק"ג למ"ר. החולים חולקו באקראי לקבוצת טאי-צ'י או לקבוצת ביקורת, ובשתי הקבוצות נערכו פגישות דו-שבועיות במשך 12 שבועות.

מפגשי טאי-צ'י כללו 60 דקות של תרגילים בסגנון יאנג, כל מפגש כלל 10 דקות של עיסוי עצמי וסקירה של עקרונות טאי-צ'י, 30 דקות של תנועות טאי-צ'י, 10 דקות שהוקדשו לטכניקות נשימה ו-10 דקות הרפיה.

בקבוצת הביקורת נערכו מפגשים בני 60 דקות, כל מפגש כלל 40 דקות הדרכה בנושא אוסטיאוארתריטיס, המלצות תזונתיות וטיפולים מתאימים לאוסטיאוארתריטיס, או הדרכה בנושא בריאות גופנית ונפשית. בנוסף, הוקדשו 20 דקות לתרגילי מתיחות.

שיפור במצב

לאחר השלמת 12 שבועות התערבות, בקבוצת טאי-צ'י תועד שיפור מובהק בכאבי הברכיים, בהשוואה לקבוצת הביקורת, בהשוואה למצב בתחילת המחקר. בנוסף, בהשוואה לקבוצת הביקורת, בקבוצת טאי-צ'י תועד שיפור משמעותי ביעדים משניים של המחקר, שכללו תפקוד גופני, הערכה-עצמית, דיכאון ומצב אוסטיאוארתריטיס של הברכיים. לא תועדו סיבוכים חמורים.

מגבלות המחקר כוללות אוסטיאוארתריטיס חמור יותר של הברכיים בקבוצת הביקורת, ערפלנים אפשריים שלא-זוהו, גודל מדגם קטן יחסית, אפשרות מוגבלת להכללת הממצאים מאחר שההוראות ניתנו על-ידי מדריך טאי-צ'י יחיד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טאי-צ'י מביא לשיפור בתפקוד הגופני, בהערכה העצמית, בדיכאון ובמדדי איכות החיים הבריאותית. הם מציינים כי תרגילי טאי-צ'י כוללים בין השאר תרגילים המופיעים בהמלצות הנוכחיות לאוסטיאוארתריטיס, כולל תרגילי גמישות וטווח-תנועה, תרגילים אירוביים והפעלת השרירים.

יתרה מזאת, הם מאמינים כי התרגילים המנטאליים במסגרת טאי-צ'י מצמצמים את ההשפעות השליליות של כאב כרוני, על-ידי שיפור הבריאות הפסיכולוגית, שביעות הרצון מהחיים וההתייחסות למצב הבריאותי.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום