משרד הבריאות: החיסונים בטוחים

(0)
לדרג

במשרד הבריאות טוענים כי הפרסומים באמצעי התקשורת בדבר הסיכונים בחיסון נגד שפעת החזירים - שקריים. עד כה חוסנו למעלה מ-17 אלף ישראלים

מאת: מערכת zap doctors

בימים האחרונים הופצה באמצעות הדואר האלקטרוני הודעה על הסיכונים בחיסון שפעת החזירים. במשרד הבריאות דוחים בתוקף את הפרסומים האחרונים, המופיעים באתרי האינטרנט השונים ובאמצעי התקשורת האחרים.

"משרד הבריאות רואה בחומרה את הפרסומים לאור העובדה, כי הם מתפרסמים על ידי אנשים המזדהים כמומחים לנושא בעוד שאין להם תוקף מקצועי הנשען על עובדות ומדע", אומר יאיר עמיקם, סמנכ"ל הסברה ויחסים בינלאומיים במשרד הבריאות. "החיסונים שרכש משרד הבריאות קיבלו את כל ההיתרים והאישורים הנדרשים, ולאחר שמשרד הבריאות וכל גורמי המקצוע נחה דעתם שתועלתם של החיסונים עולה לאין שעור על תופעות הלוואי, אשר עשויות ללוות כל תרופה אחרת או חיסון אחר. בהקשר זה יש לזכור כי עד היום חוסנו ברחבי העולם כמה מיליוני אנשים ועל פי כל המידע המגיע למשרד הבריאות לא נרשם אף אירוע חריג".

עמיקם מוסיף כי "לאור התחלואה והתמותה שנצפו ועדין צפויים מהמשך המגיפה, יש הצדקה מלאה וחיונית ביותר להמשך תהליך החיסון כמתוכנן. משרד הבריאות ממשיך לעקוב כל העת אחר הנעשה בעולם, שומר על קשר רציף עם ארגון הבריאות העולמי ועם מדינות נוספות ברחבי העולם. משרד הבריאות מתריע מפני פרסומים לא אחראים ולא מתוקפים שעלולים לפגוע בבריאות הציבור. הזהירות מתבקשת שבעתיים נוכח הקלות בה ניתן להעביר מידע שיקרי, לא אמין ולא מקצועי, באמצעי תקשורת הנגישים לכולם".

פרמיויר במקום טמיפלו

אלו שלא הספיקו להתחסן וחלו בשפעת החזירים מקבלים את התרופה טמיפלו. אולם השבוע חולה בשפעת החזירים קיבל בביה"ח רמב"ם את התרופה פרמיויר ששיפרה מאד את מצבו הקשה, זאת לאחר שהתרופה טמיפלו לא עזרה לו. אולם על-פי הנחיות משרד הבריאות תכשיר זה ניתן רק לחלק מהחולים במצב קשה.

ממשרד הבריאות נמסר כי "אין כל הוכחה לפי שעה שפרמיויר יעילה יותר מטמיפלו, ולכן טמיפלו תינתן בעדיפות ראשונה לכלל החולים. פרמיויר היא תרופה ניסיונית שאינה רשומה בארה"ב או באירופה ויעילותה ובטיחותה טרם הוכחו. התרופה ניתנת כיום במצבי חירום בלבד ולצורך כך נדרש אישור FDA.

רופאי השיניים הצטרפו לקבוצת המתחסנים

עד כה התחסנו נגד שפעת החזירים מעל ל-17 אלף איש, בקרב קבוצת הסיכון בגילאי 3-65 ובקרב צוותים רפואיים. כמו-כן, הוחלט להוסיף את רופאי השיניים לקבוצת המתחסנים. כל הרופאים יקבלו את החיסון, ללא הגבלת גיל. לחולים בקבוצת סיכון מעל גיל 65 יחל החיסון בימים הקרובים.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע השבוע בדיון בוועדת העבודה הרווחה והבריאות כי משרד הבריאות מחפש דרכים להקמה בישראל של מפעל לייצור חיסונים.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום