האם החיסונים בטוחים?

(0)
לדרג

מחקר מראה: קבלת חיסון הינה בטוחה, גם בילדים הסובלים מהפרעות גנטיות. החוקרים טוענים כי התחסנות ככל הנראה אינה גורמת לאוטיזם או לבעיות בריאותיות אחרות

מאת: מערכת zap doctors

התחסנות ככל הנראה איננה גורמת לאוטיזם או לבעיות בריאותיות אחרות, גם בילדים עם מחלות תורשתיות מסוימות. כך עולה ממחקר חדש אשר הוצג בכנס השנתי ה-47 של ה-Infectious Diseases Society of America.

המומחים מציינים כי ממצא זה הינו ראוי לציון מאחר ובשנת 2007 הגיע משרד הבריאות האמריקאי למסקנה כי יתכן וחיסונים הם שהחמירו הפרעה מיטוכונדריאלית בילדה אחת וגרמו לתסמיניה האוטיסטיים. הם מסבירים כי הפרעה מיטוכונדריאלית הינה אחת מקבוצה של למעלה מ-90 מחלות תורשתיות נדירות הנחשבות כהפרעות מולדות במטבוליזם. דוגמאות אחרות כוללות את מחלת הפנילקטונוריה (PKU) ומחלת טאי-זקס.

לדברי החוקרים, לאחר הקביעה האמורה של משרד הבריאות האמריקאי, היו חששות שמא חיסונים עלולים להגביר את הסיכון של ילדים הסובלים מהפרעות גנטיות מסויימות לפתח אוטיזם או לסבול מתופעות לוואי אחרות. עם זאת, עלה בידם להראות במחקר הנוכחי כי לא נרשמה כל עלייה במספר הביקורים בחדרי מיון או בתופעות לוואי רציניות בקרב ילדים עם הפרעות תורשתיות.

החיסונים לא גרמו לבעיות

החוקרים בחנו גיליונות רפואיים ממרכז רפואי בצפון קליפורניה, ואיתרו 75 ילדים אשר אובחנו עם הפרעה מטבולית מולדת בין השנים 1990 ו-2007. לאחר מכן, נבדקו גיליונותיהם הרפואיים ביחס לקבלת חיסונים והפרעות בריאותיות, והושוו לגיליונות הרפואיים של למעלה מ-1,500 ילדים בריאים באותם הגילאים. החוקרים לא מצאו הבדל מובהק בשיעור הילדים אשר השלימו את כל זריקות החיסונים הנדרשות עד לגיל שנתיים בין שתי הקבוצות.

בשלב זה, ביקשו החוקרים לבחון את הצורך באשפוז או פנייה לחדר המיון בשלושים יום שלאחר קבלת חיסון כלשהו בקרב 250 ילדים המאובחנים כסובלים מהפרעה מטבולית מולדת. ערך זה הושווה לכמות המקרים בהם אושפזו או הופנו למיון אותם ילדים בחודש השני שלאחר קבלת חיסון.

החוקרים מסבירים כי גם הפעם לא נמצא כל הבדל. במילים אחרות, אם חיסונים היו גורמים לבעיות כלשהן, הרי שניתן היה לצפות להופעתן סביב מועד קבלת החיסון, הם משערים, ולא כחודש לאחר מכן.

מומחה בתחום אשר נתבקש להגיב לפרסום הדברים, טוען כי על אף שמדובר בממצאים מוקדמים בלבד, הם אכן מרגיעים. בכנס בו הוצג המחקר ניצח ויכוח בין הרופאים הנוכחים לגבי תוצאותיו. לדברי המומחה, אצל מרבית הרופאים המטפלים בילדים עם הפרעות מטבוליות מולדות, רווחת הסברה לפיה קבלת חיסונים הינה אחת ההתערבויות המועילות ביותר שניתן להציע להם. ילדים אלו מצויים בסיכון מוגבר לסיבוכים הרי אסון ואף לתמותה, הוא מבהיר, כתוצאה מהמחלות אותן החיסונים עשויים למנוע.

בואו לדבר על זה בפורום חיסונים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום