תכשירים ללא מרשם לחולי סוכרת

(0)
לדרג

מחלת הסוכרת מחייבת התמודדות יום יומית מורכבת. בבתי המרקחת ישנם תכשירים ללא מרשם רופא, שיכולים לעזור לחולה בשמירה על איכות החיים

מאת: ישראל חלד

מחלת הסוכרת דורשת התמודדות יומיומית, טיפול, דיאטה ומעקב. לכן, לייעוץ הרוקח בבית המרקחת תפקיד חשוב בשמירה על בריאותו של החולה ובהקלה על הקשיים השונים שגורמת המחלה בשגרה.

להלן סקירה של הבעיות שמהן עלול לסבול חולה הסוכרת ושל המוצרים המוצעים ללא מרשם להקלה על עליו.

^^ירידה ברמת הסוכר בדם (היפוגליקמיה):^^

ירידת רמת הסוכר בדם היא מצב שעלול לקרות לעתים קרובות. בהיעדר טיפול מיידי, היא עלולה להביא להתעלפות ואפילו לאובדן הכרה. הטיפול המקובל הוא אכילה מיידית של משהו מתוק. בבתי המרקחת ניתן להשיג ג'ל המכיל גלוקוז. סוג סוכר זה משפיע במהירות הגבוהה ביותר, אפילו יותר מהסוכר שבו ממתיקים את התה. בנוסף, חשוב לדעת שבמצב של היפוגליקמיה יש מעט רוק, לכן מרקם הג'לי של התכשיר מסייע לבליעה וספיגה מהירה. גודל אריזת התכשיר כשל משחת שיניים קטנה.

^^מדידה של רמת הסוכר בדם:^^

המתמודדים עם מחלת הסוכרת נדרשים לבצע מדי יום כ-6-4 בדיקות דם למדידת רמת הסוכר. בדיקות אלו מסייעות לשמור על איזון הסוכרת ולמנוע סיבוכים עד כמה שאפשר. חשוב שבידי הסוכרתי יהיה מכשיר מדידה טוב, יעיל וחדשני. בבתי המרקחת מוצע מגוון מכשירים טובים, וניתן לקבל הדרכה צמודה, מקצועית וזמינה מצוות הרוקחים. הבדיקה חשובה גם לגילוי מוקדם של המחלה.

^^תכשירים לטיפול ביובש בכף הרגל:^^

יובש בכף הרגל הוא תופעה שכיחה בקרב המתמודדים עם הסוכרת. בחריצים ובקפלים שנגרמים מהיובש עלולים להתפתח פצעים וזיהום. פציעות בכף הרגל משמעותיות במיוחד בקרב הסובלים מסוכרת. באוכלוסיה זו, לצד תופעה של זרימת דם לקויה המעכבת את ריפוי הפצע, עלולה במהלך השנים להיווצר גם פגיעה בעצבי הרגליים (נוירופתיה) המונעת מחולה הסוכרת להבחין בפציעות קטנות בכף הרגל. פציעות שלא מטופלות עלולות להתפתח לזיהום ולכיבים שריפויים איטי. בבית המרקחת ניתן להשיג משחות לכף הרגל על בסיס החומר הרפואי "אוראה", חומר מסיס-מים, שלמריחתו על העור תפקיד חשוב בשמירת הלחות ובטיפול ביובש. יש להימנע ממריחת משחות על בסיס חומצה סליצילית.

^^תכשירים לטיפול בפצעים בכף הרגל:^^

הטיפול בפצעים אצל חולי סוכרת הוא רב חשיבות ויש להקפיד ולטפל בכל הרצינות בכל פצע קטן שנוצר, כדי שלא יתפתח לכדי זיהום. ישנם תכשירים ייעודיים שתפקידם לעזור בהחלמת הפצעים. בבתי המרקחת מוצעים פיתוחים חדשניים על בסיס נוגדי חמצון (כמו אוזון או הורמון המלטונין) שנושאים פטנט, כתחליב "פרבופד". הייחוד של התכשירים הללו הוא בסיוע וזירוז תהליך ההגלדה של הפצע.

^^תכשירים להקלה על כאבי רגליים:^^

לא מעט מהמתמודדים עם הסוכרת חווים כאבי רגליים. כאבים אלו מפריעים מאוד לאורך היום ונובעים מכמה סיבות, שהעיקריות שבהן הן ירידה בהולכה העצבית ברגל ובעיות בזרימת דם. הפתרון לבעיות אלו טמון בחומרים בעלי אפקט נוגד חמצון, כאשר חומר כמו חומצה אלפא ליפואית מאוד ספציפי לבעיה זו וסביבו יש הרבה מחקרים עם תוצאות יפות. בנוסף, מומלץ להוסיף חומרים המגבירים את זרימת הדם ההיקפית, כגון ג'ינקו בילובה וחומרים המשפרים את ההולכה העצבית, כמו ויטמינים מהסוגים B1, B6, ו-B12. בבתי המרקחת ניתן להשיג תכשירים המשלבים אחד או יותר מהחומרים הנ"ל, כגון גלוקוגארד 2, נאורובטיק, מולטיבטיק, טריבמין ועוד.

ישראל חלד הוא רוקח בכיר ברשת בתי המרקחת "ש.ר.מ. פארם".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:
פורום סוכרת
פורום תרופות ורוקחות - תמיכה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום