מחקר: איזון סוכרת באמצעות טיפול באינסולין

(0)
לדרג

הירידה בערכי ההמוגלובין המסוכר בקרב חולים עם סוכרת מסוג 2, המתחילים בטיפול בזריקות NovoMix 30 פעם ביום, גבוהה בהשוואה לטיפול יומי בסוגי אינסולין אחרים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של European Association for the Study of Diabetes עולה כי הירידה בערכי ההמוגלובין המסוכר (HbA1c - מדד לרמות הסוכר הממוצעות בדם בשלושת החודשים האחרונים) בקרב חולים עם סוכרת מסוג 2, המתחילים בטיפול בזריקות (NovoMix 30 Insulin Aspart) פעם ביום, גדולה יותר באופן מובהק מבחינה סטטיסטית בהשוואה לטיפול יומי בזריקות Insulin Glargine. תוצאה זו ע"פ הגדרה מוקדמת של החוקרים מהווה עדות לאי נחיתות וליתרון של נובומיקס בהשפעה על מדד ה-HbA1c.

עוד עולה מהתוצאות כי טיפול ב-NovoMix 30 לווה בערכי סוכר נמוכים יותר לאחר ארוחת ערב ולפני השינה. ממצאים אלו מופיעים במחקר OnceMix, שכלל 480 חולים עם סוכרת מסוג 2 מ-15 מדינות, שלא היו מאוזנים היטב עם טיפול פומי (דרך הפה) בתרופות נגד סוכרת.

הירידה הממוצעת של ערכי HbA1c בהשוואה למצב בתחילת המחקר עמדה על 1.41% - לאחר 26 שבועות טיפול ב-NovoMix 30, שיפור מובהק סטטיסטי של 0.16% ברמת ה-HbA1c.

בתום הטיפול, ערכי HbA1c עמדו על 7.08% בקבוצת המטופלים ב-NovoMix 30 (היעד המומלץ ע"י מרבית האיגודים לסוכרת הוא להימצא מתחת ל-7%).

אירועי היפוגליקמיה (ירידה ברמות הסוכר העלולות לגרום לחולשה או התעלפות) ליליים בדרגה קלה (מחצות ועד 6:00 בבוקר) היו גבוהים יותר באופן מובהק סטטיסטי בקבוצת הנובומיקס 30, אך באופן כללי היארעות אירועי היפוגליקמיה הייתה נמוכה מאוד בשתי קבוצות הטיפול.

החוקרים מסכמים כי מבחינת שיפור ב-HbA1c נובומיקס 30 עמד בהגדרות שניתנו מראש ע"י החוקרים כטיפול שאינו נחות מזה של Insulin Glargine. הם מוסיפים כי הישג זה לווה בסיכון גבוה יותר לאירועי היפוגליקמיה ליליים קלים. כמו כן, החוקרים לא זיהו הבדלים קליניים רלבנטיים בין קבוצות הטיפול מבחינת גורמי הסיכון הקרדיווסקולאריים, היקף מותניים, משקל גוף או שביעות רצון מהטיפול.

על פי הודעה לתקשורת מטעם חברת נובו-נורדיסק, מצוטטים החוקרים בראשותו של ד"ר Krzysztof Strojek כי הם סבורים שלאור תוצאות המחקר, נראה כי NovoMix 30 הינה אפשרות יעילה מאוד לטיפול בחולי סוכרת מסוג 2 הזקוקים להתחלת טיפול באינסולין. לדבריהם, יש יתרון נוסף בטיפול ב-NovoMix 30: הקלות שבה ניתן להגביר את הטיפול עם התקדמות מחלת הסוכרת בצורה נוחה למטופל.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום