הציבור חושש להתאשפז בבתי חולים

(0)
לדרג

סקר גיאוקרטוגרפיה קובע: כשני שליש מהציבור בישראל מעריך כי בריאותו עלולה להיפגע בעת אשפוז. נשים סבורות יותר מגברים כי קיים סיכוי שכזה

מאת: מערכת zap doctors

כשני שליש (67%) מהציבור מעריך כי הסיכוי שבריאותו תיפגע בעת אשפוז, ללא קשר למחלה או לסיבה שבגינה אושפז מלכתחילה - הוא בינוני ומעלה. כך עולה ממצאי סקר גיאוקרטוגרפיה. על-פי הסקר, נשים סברו יותר מגברים כי קיים סיכוי שכזה.

יחד עם זאת, הציבור הישראלי מרגיש כי הוא מקבל הסברים ברורים ומלאים כאשר הוא מגיע לקבלת טיפול רפואי: מעל לשני שליש (68%) הסכימו במידה רבה עד רבה מאוד עם קביעה זו. נתון זה בולט לטובה בהשוואה לנתון בארה"ב, שם רק 50% מן האמריקנים מסיימים ביקור רופא כשהם מבינים את הנאמר, ו-47% עונים באופן שגוי כשהתבקשו לחזור על הנחיות הרופא. מעניין לציין, כי ככל שעולים בגיל המשיבים, כך סבורים יותר כי הם מקבלים הסברים ברורים ומלאים.

צופים בתוכניות בריאות

תחושת שביעות הרצון מקבלת משנה תוקף במענה לשאלה על הערכת מערכת הבריאות בארץ ביחס לשאר העולם המערבי: 77% מן הציבור סבורים כי מערכת הבריאות בישראל לפחות דומה למערכת הבריאות בחו"ל; כ-47% סבורים כי היא יותר טובה/הרבה יותר טובה. ככל שעולים בגיל המשיבים, כך הם סבורים יותר כי מערכת הבריאות בארץ טובה יותר מאשר בחו"ל.

על-פי הסקר, כשליש מהאנשים ציינו כי הם צופים בסדרות טלוויזיוניות העוסקות בתחום הרפואה. יש לציין כי "האוס" ו"האנטומיה של גריי" הן הנצפות ביותר. הצופים בסדרות ציינו בשיעור גבוה יותר כי מערכת הבריאות בישראל טובה פחות ביחס למערכת בארה"ב. אגב, שיעור הצופים בסדרות בתי חולים למיניהם גבוה במיוחד בקרב נשים צעירות (34-18).

סקר גיאוקרטוגרפיה בוצע לקראת כנס אריאל לבריאות, שיתקיים זו הפעם השלישית ביוזמת המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון ב-10 בנובמבר. הסקר נועד לבחון את עמדות ותפיסות הציבור בישראל כלפי מערכת הבריאות והגנה על מטופלים וזכויותיהם בהיבטים שונים. הוא בוצע במהלך חודש אוקטובר, על מדגם ארצי מייצג ובו השתתפו 500 אנשים.

בואו לדבר על זה בפורום מימוש זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום