מחלות חורף: טיפול ומניעה

(0)
לדרג

הקדימו תרופה למכה: רגע לפני שהחורף מגיע ואיתו התסמינים המוכרים, מומלץ להכין את ארון התרופות לעונה הקרה

מאת: ישראל חלד

מחלות החורף נגיפיות או חיידקיות (שפעת, צינון, דלקות גרון ועוד) מלוות בתסמינים שונים כמו חום, שיעול, כאב גרון, נזלת, התעטשות, כאבי ראש ושרירים ועוד. אולם, ניתן לחזק את מערכת החיסון של הגוף באמצעות מגוון תרופות שאינן דורשות מרשם רופא.

^^חיזוק מערכת החיסון:^^

מומלץ לקחת מבעוד מועד תכשירים המסייעים בחיזוק מערכת החיסון, המכילים תמציות צמחי מרפא וויטמינים המסייעים לגוף להתמודד עם מחלות החורף. כגון: סמבוק שחור, אכיניציאה, אסטרוגולוס, ויטמין C, ויטמין D, פרופוליס, אבץ ועוד. תכשירים אלה מופיעים בצורה של טבליות, לכסניות, סירופים, או סוכריות גומי לילדים. כמו כן, קיימים בשוק גם תכשירים הומאופתיים ייחודיים המסייעים גם הם לחיזוק מערכת החיסון.

^^צינון:^^

תסמיני הצינון הם בעיקר עיטוש, גודש באף ולעתים חום נמוך. הסיבה השכיחה לאף סתום היא התנפחות הקרום הרירי העדין המרפד את מעברי האף, כתוצאה מדלקת או אלרגיה. ניתן להפחית הגודש באמצעות תכשירים המפחיתים את נפיחות הקרום הרירי ומדכאים את ייצור הריר, ובכך מסייעים לנקות מעברים סתומים באף ובסינוסים. ניתן להשתמש בתכשירים לאף על בסיס מי מלח, המתאימים לשימוש גם בילדים ותינוקות, תכשירים על בסיס שמנים ארומתיים ותמציות צמחי מרפא, כגון - תמציות מנטול ואקליפטוס. כמו כן, ניתן להקל על הגודש באף על-ידי שאיפת אדים חמים בתוספת שמנים ארומתיים.

^^שיעול:^^

תסמין שכיח להפרעות בדרכי הנשימה. באם הוא נובע ממזהמי אוויר שונים (מאבק, עשן וכד') או זיהום נגיפי או חיידקי בדרכי הנשימה. ניתן להקל על שיעול יבש או לח (המלווה בליחה) בעזרת תרופות ותכשירים, כגון סירופים בשלל טעמים המסייעים להחלשת רפלקס השיעול או לדילול הכיח הסמיך הנפלט בשיעול. כמו כן, ניתן להיעזר במכשיר אדים קרים או חמים.

^^כאבי גרון:^^

תופעה שכיחה הנגרמת בדרך-כלל על-ידי מחלות זיהומיות ברירית הלוע והשקדים. ניתן להקל על כאבי הגרון בעזרת טבליות מציצה המכילות חומרים מאלחשים וכן בתרופות נגד כאבים, המשמשות גם להורדת חום. כאשר יש חשש לדלקת גרון חיידקית המתאפיינת בחום גבוה והרגשה כללית רעה, יש לפנות לרופא לבדיקה.

^^חום וכאבים:^^

החום כשלעצמו אינו מחלה, אלא עדות לכך שבגוף מתרחש תהליך דלקתי. עליה קלה בחום אינה גורמת נזק ויש המתייחסים לעליית החום, כפעילות מנגנון הגנה של הגוף כנגד זיהומים - מחלה נגיפית (ויראלית) או חיידקית. כשהחום גבוה מומלץ להוריד את החום בעזרת תכשירים במכילים פאראצטמול או איבופרופן. בכל מקרה בטיפול בפעוטות מתחת לגיל שנתיים ומבוגרים מעל גיל 65, וחולים במחלות כרוניות יש לפנות לרופא.

ישראל חלד הוא רוקח בכיר ברשת בתי המרקחת "ש.ר.מ פארם".

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ תרופתי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום