סיבים מסייעים במניעת סוכרת

(0)
לדרג

מחקר חדש: קיים קשר בין צריכה מצומצמת של סיבים תזונתיים לבין סיכון מוגבר לסוכרת בגברים מעל גיל 60. דיאטה עתירת-סיבים עשויה לספק הגנה מפני התפתחות המחלה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ידוע כי תזונה נכונה מסייעת לבריאותנו, אולם כעת ישנן הוכחות בתחום השפעת התזונה על הסוכרת: ממחקר חדש שפורסם במהדורת אוקטובר של Diabetes Care עולה קשר בין צריכה מעטה של סיבים תזונתיים ובין סיכון מוגבר לסוכרת מסוג 2 בגברים מעל גיל 60.

החוקרים מסבירים כי ממצאי המחקר מאשרים כי דיאטה עתירת-סיבים, ללא קשר למקור הסיבים, עשויה לספק הגנה מפני התפתחות סוכרת. הם הגיעו למסקנה זו לאחר מחקר פרוספקטיבי שכלל 3,428 גברים בגילאי 60-79 שנים, שלא סבלו מסוכרת בתחילת המחקר.

במהלך מעקב בן 7 שנים תועדו 162 מקרים חדשים של סוכרת. לאחר תקנון לגורמים, כולל הצריכה הקלורית הכוללת, תועד סיכון מוגבר לסוכרת בקרב גברים עם צריכת הסיבים היומית הנמוכה ביותר (20 גרם ומטה).

הגנה מפני שקיעת שומן בכבד

החוקרים זיהו קשר שלילי מובהק בין צריכת הסיבים הכוללת ובין מדדי דלקת וערכים הקשורים בשקיעת שומן בכבד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הם לא הצליחו לבסס את טיב הקשר בין צריכת סיבים והתפקוד הכבדי ובין תהליכים דלקתיים. עם זאת, הם מאמינים כי חלק מההגנה מפני סוכרת בעקבות צריכת סיבים נובע מההשפעה המגנה מפני שקיעת שומן בכבד ותהליכים דלקתיים.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום