האם טלפון נייד פוגע באיכות הזרע?

(0)
לדרג

מחקר חדש קובע: נשיאת טלפון סלולרי בכיס עלולה לפגוע באיכות הזרע. ואולם מכיוון שישנה הפרדה בין מכשיר הטלפון לבין איברי הרבייה הזכריים, דרושים מחקרים נוספים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מבחנים מעבדתיים הוכיחו כי קרינה של מכשירי טלפון סלולריים עלולה לגרום נזק חמצוני לזרע, עם פגיעה בתנועתיות ובחיוניות של הזרע, כך עולה ממאמר שפורסם במהדורת אוקטובר של Fertility and Sterility. החוקרים מדגישים כי נותר עוד לקבוע את החשיבות הקלינית של ממצאים אלו.

לדברי החוקרים, יש חשיבות רבה לעובדה שגברים רבים נושאים את מכשירי הטלפון הסלולריים שלהם בכיס המכנסיים, או מחוברים לחגורה סביב המותניים, עם טכנולוגית בבלוטות'. טכנולוגיה זו חושפת את האשכים לקרינה רבה ממכשירים סלולריים.

הקרינה גרמה לירידה באיכות הזרע

במסגרת המחקר, החוקרים אספו דגימות זרע מ-23 תורמים בריאים ו-9 גברים לא-פוריים. הדגימות חולקו לשניים, כאשר חלק אחד נחשף לקרינה של מכשיר טלפון סלולארי בזמן שיחה למשך שעה אחת, והחלק השני שימש כביקורת.

בדגימות שנחשפו לקרינה תועדה ירידה משמעותית במוטיליות (תנועתיות) ובויאביליות של הזרע. החוקרים מצאו בנוסף עליה ב-ROS) Reactive Oxygen Species) וירידה ביכולת נוגדת החמצון - שני אלו מעידים על עקה חמצונית מוגברת.

על-בסיס תוצאות הבדיקות המעבדתיות, ניתן לשער כי נשיאת מכשיר טלפון סלולארי בכיס עשויה לפגוע באיכות הזרע, במנגנון המבוסס על עקה חמצונית. עם זאת, מספר שכבות מפרידות בין מכשיר הטלפון ובין איברי הרבייה הזכריים, לכן דרושים מחקרים נוספים בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום פריון הגבר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום